Značka Volkswagen ztrojnásobila v roce 2020 počet dodaných elektromobilů 14.1.2021
> Značka Volkswagen osobní vozy zvýšila počet elektromobilů dodaných zákazníkům na celém světě o 197 procent, u všech vozů s elektrifikovaným pohonem došlo k meziročnímu nárůstu o 158 procent
> Volkswagen byl v roce 2020 lídrem německého trhu s elektricky poháněnými vozy
> 68 800 objednávek v roce 2020: ID.3 1 byl v prosinci nejprodávanějším elektromobilem na mnoha evropských trzích
> Předseda představenstva Ralf Brandstätter: „ Rok 2020 byl pro elektromobilitu bodem obratu"
Transformace značky Volkswagen osobní vozy směřující k elektromobilitě nabrala na rychlosti. „Rok 2020 byl pro značku Volkswagen bodem obratu a průlomem v oblasti elektromobility,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen, která v uplynulém roce dodala zákazníkům na celém světě historicky největší počet vozidel s elektrickým pohonem. Celkem to bylo více než 212 000 elektrifikovaných vozů (+158 procent oproti roku 2019), z toho téměř 134 000 elektromobilů (+197 procent v porovnání s rokem 2019). Brandstätter k tomu dodal: „Jsme na dobré cestě ke splnění naší ambice stát se lídrem na trhu s elektromobily. Jako žádný jiný výrobce ztělesňujeme atraktivní a cenově dostupnou elektromobilitu.“
Navzdory náročným podmínkám na trhu dodal Volkswagen v loňském roce zákazníkům na celém světě 5,328 milionu vozidel se všemi nabízenými druhy pohonu. V porovnání s předchozím rokem tak došlo k meziročnímu poklesu o 15 procent. V závěru roku se však prodeje výrazně zlepšovaly a v prosinci 2020 se podařilo stáhnout ztrátu za velmi dobrými výsledky posledního měsíce předchozího roku na pouhá dvě procenta. „Volkswagen v roce 2020 prokázal svou sílu. Navzdory všem omezením zavedeným v obchodě s automobily kvůli pandemii jsme si dokázali udržet podíl na světovém trhu a v některých regionech jej dokonce mírně zvýšit,“ řekl Klaus Zellmer, člen představenstva značky Volkswagen osobní vozy, odpovědný za prodej. „To ukazuje, že máme atraktivní produkty schopné nadchnout naše zákazníky a maximálně motivovanou obchodní organizaci.“
Model ID.3 se v mnoha evropských zemích vyšvihl z nuly do čela žebříčků prodeje
Volkswagen osobní vozy uvedl v roce 2020 na trh devět nových modelů s elektrickým nebo plug-in hybridním pohonem. V Evropě díky tomu vzrostl podíl elektromobilů a hybridních vozidel na celkovém počtu dodaných vozů značky Volkswagen na 12,4 procenta – v roce 2019 to bylo 2,3 procenta. Nejoblíbenějším modelem byl přitom ID.3 s 56 500 vozy, přestože byl uváděn na trhy až od září. Po něm následovaly modely e-Golf 2 s cca 41 300 vozy a Passat GTE 3 s cca 24 000 automobily. Celkem bylo v roce 2020 objednáno 68 800 vozů ID.3 a již více než 56 500 jich bylo předáno zákazníkům – z toho 14 400 vozů převzali zákazníci v Německu. „ID.3 je opravdovým hitem,“ říká šéf prodeje Zellmer. „Přestože byl uveden na trh až ve druhé polovině roku, vyšvihl se v mnoha zemích téměř z nuly do čela žebříčků prodeje.“
Model ID.3 byl v prosinci nejčastěji dodávaným elektromobilem ve Finsku, Slovinsku a Norsku. Ve Švédsku byl Volkswagen ID.3 v prosinci 2020 dokonce absolutně nejprodávanějším automobilem bez ohledu na druh pohonu. V Nizozemí a Německu obsadila značka Volkswagen za celý rok 2020 první místo v segmentu elektromobilů – s podílem 23,8 procenta na trhu elektromobilů v Německu a 23 procent v Nizozemí.
Elektromobilita se začala prosazovat také na německém flotilovém trhu. Zde se podíl vozidel kategorií BEV (elektromobily napájené akumulátory) a PHEV (vozy s plug-in hybridním pohonem) u přijatých objednávek celkově zvýšil na téměř 22 procent – z cca 2 procent v roce 2018 a téměř 5 procent v roce 2019.
V roce 2021 bude impulzem pro další růst model ID.4 spolu s verzemi Plug-in Hybrid
Po modelu ID.3 uvádí nyní Volkswagen na trhy již druhý elektricky poháněný model, ID.4 4. Jedná se o první globální elektromobil značky a jako SUV zcela odpovídá aktuálnímu trendu vývoje poptávky. Podíl SUV na celkovém počtu celosvětově dodaných vozů Volkswagen vzrostl z 29,8 procenta v roce 2019 na 34,8 procenta v roce 2020. Klaus Zellmer na závěr říká: „Pro rok 2021 jsme si předsevzali, že zvýšíme náš podíl na globálním trhu.“ Impulzem k tomu bude kromě nových elektricky poháněných modelů také hybridní ofenziva zahájená v roce 2020.
Přehled počtů dodaných vozidel značky Volkswagen osobní vozy:
Počet vozů předaných zákazníkům |
Prosinec 2019 |
Prosinec 2020 |
Změna v % |
2019 |
2020 |
Změna v % |
Západní Evropa |
116 500 |
139 300 |
+19,5 % |
1 496 800 |
1 146 300 |
-23,4 % |
Střední a východní Evropa |
23 700 |
21 600 |
-8,6 % |
267 700 |
222 300 |
-17,0 % |
Severní Amerika |
45 800 |
52 500 |
+14,7 % |
564 800 |
468 400 |
-17,1 % |
Jižní Amerika |
46 600 |
43 000 |
-7,8 % |
491 500 |
392 300 |
-20,2 % |
Čína včetně Hongkongu |
354 200 |
320 600 |
-9,5 % |
3 163 200 |
2 851 100 |
-9,9 % |
Ostatní oblasti asijsko-pacifického regionu |
15 600 |
11 600 |
-25,7 % |
149 300 |
120 500 |
-19,3 % |
Blízký východ/Afrika |
12 900 |
14 500 |
+12,7 % |
145 600 |
127 100 |
-12,7 % |
Celý svět |
615 200 |
603 100 |
-2,0 % |
6 279 000 |
5 328 000 |
-15,1 % |
1 ID.3 – Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (EU): 15,4-13,5 (kombinovaná), kombinované emise CO 2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A+
2 e-Golf – Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (EU): 13,8 – 12,9 (kombinovaná), kombinované emise CO 2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A+
3 Passat GTE – Spotřeba paliva v l/100 km (EU): kombinovaná 1,5-1,4; spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 14,2 – 13,8; kombinované emise CO 2 v g/km: 34-32; třída hospodárnosti: A+
4 ID.4 – Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (EU): 16,9-16,2 (kombinovaná); kombinované emise CO 2 v g/km: 9; třída hospodárnosti: A