Žákovský vůz Slavia očima Jana Kopeckého a Jana Hlouška 3.8.2020
Nedávno žáci Středního odborného učiliště Škoda Auto představili žákovský vůz pro rok 2020. Nyní kvality modelu Slavia otestoval nejrychlejší spolupracovník značky Škoda, závodník Jan Kopecký. Tovární jezdec týmu ŠKODA Motorsport spolu s novým spolujezdcem Janem Hlouškem vzali žákovský vůz na závodní trať v Bělé pod Bezdězem. Několik kol oba závodníci zajeli také v prototypu závodního vozu Škoda 1100 OHC z roku 1957, který posloužil jako inspirace při vývoji nového žákovského vozu Slavia. Jméno Slavia odkazuje na 125. výročí vzniku společnosti Škoda Auto, kdy Václav Laurin a Václav Klement začali vyrábět jízdní kola.
Hodnocení Jana Kopeckého
„I letos odvedli žáci Středního odborného učiliště Škoda Auto skvělou práci a postavili ohromující žákovský vůz Škoda Slavia. Jeho dynamické křivky zaujmou na první pohled a je poznat, že žáci věnovali pozornost každému detailu. Na to, že se zde vše vyrábělo ručně, je kvalita zpracování naprosto excelentní. Díky tuhé karoserii nabízí Slavia velmi sportovní svezení a vzbuzuje podobné emoce jako její vzor Škoda 1100 OHC. Je vidět, že okouzlení sportovní jízdou, které je cítit už z tohoto více než 60 let starého prototypu, přetrvalo dodnes.“ hodnotí práci žáků Jan Kopecký, tovární jezdec týmu ŠKODA Motorsport, jehož je členem od roku 2009. Osmatřicetiletý závodník se může pochlubit ziskem titulu mistra Evropy v roce 2013, v roce 2014 se stal asijsko-pacifickým šampionem a v roce 2018 dosáhl na titul mistra světa v kategorii WRC 2. Je také sedminásobným mistrem České republiky.
Škoda 1100 OHC
Škoda 1100 OHC, jenž se stala vzorem při tvorbě moderního spideru vytvořeného z modelu Scala, je otevřený dvoumístný prototyp závodního speciálu, který se představil světu v roce 1957. Vyrobeny byly pouhé dva kusy v tomto provedení, později vznikly ještě tři vozy v karosářském provedení kupé. Vůz byl navržen pro účast v dálkových závodech. Díky ploché laminátové karoserii a lehkému trubkovému rámu váží jen 550 kilogramů. Čtyřválcový motor o objemu 1,1 litru produkuje výkon 92 koní a umožňuje dosáhnout maximální rychlosti 190 až 200 km/h.
Hodnocení Jana Hlouška
„Pro mě byl dnešní den rychlou exkurzí do více než 60leté historie společnosti Škoda Auto. Jízda v čistokrevném závodním voze z roku 1957 po trati, na které se ladila řada úspěšných rally speciálů Škoda, byla pro mě jakožto nováčka ve stáji ŠKODA Motorsport výjimečným zážitkem. Škoda Slavia ilustruje vysokou úroveň vzdělání, které Střední odborné učiliště Škoda Auto svým žákům poskytuje a dokládá ohromující schopnosti žáků. Zároveň nám nabízí pohled na budoucí odborníky a umožňuje nám tak nahlédnout do budoucnosti celé společnosti.“říká Jan Hloušek, spolujezdec týmu ŠKODA Motorsport.