Volkswagen T-Cross získal pět hvězdiček v testech bezpečnosti 23.5.2019
Novinka z kategorie malých SUV v nabídce Volkswagenu již prošla nárazovými testy organizace Euro NCAP a výsledkem je zisk maximálního počtu pěti hvězdiček. Volkswagen T-Cross dokázal, že vysoká bezpečnost k jeho kvalitám bezesporu patří. T-Cross se veřejnosti představil na podzim loňského roku a v letošním roce již přijel na český trh.
Testování se T-Cross účastnil s motorem 1.0 TSI, přičemž jeho pohotovostní hmotnost činila 1204 kg. Mezi prvky bezpečnostní výbavy byly tříbodové bezpečnostní pásy, upozornění na nezapnutý pás pro všechna sedadla, čelní, boční a hlavové airbagy, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.
Ochrana dospělých
Při čelním nárazu se 40procentním překrytím přídě zůstal prostor pro cestující stabilní. Ochrana řidiče a spolujezdce byla pro většinu těla hodnocena jako dobrá, pouze v případě holení je ochrana dostačující až mezní. Velmi dobře si T-Cross vedl při čelním nárazu celou přídí vozu a nárazu zezadu, při kterých získal takřka plný počet bodů, při bočním nárazu pak byl zcela stoprocentní. Celkem si T-Cross za ochranu dospělých cestujících odvezl hodnocení úctyhodných 97 procent.
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana všech hodnocených částí šestiletého dítěte dobrá, stejně jako ochrana hlavy desetiletého dítěte. Ochrana hrudníku u staršího dítěte pak byla dostačující a u krku mezní. Při bočním nárazu je ochrana v obou případech dobrá. Za ochranu dětí si T-Cross vysloužil 86procentní hodnocení.
Ochrana chodců
V případě srážky s chodcem poskytuje kapota motoru ve svém středu dobrou ochranu a po obvodu je ochrana dostačující až mezní. Nárazník poskytuje nohám chodce při srážce dobrou ochranu v celé šířce, ochrana pánve chodců je hodnocena jako smíšená. Systém automatického nouzového brzdění dobře rozpoznával chodce a cyklisty a ve většině situací zabránil kolizi. V této kategorii obdržel T-Cross hodnocení 81 procent.
Asistenční systémy
Asistenční systémy při testování fungovaly velmi dobře v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz. Systém nouzového brzdění dokázal ve většině situací zabránit kolizi, nebo snížil její následky. Omezovač rychlosti s přesností na 5 km/h a systém hlídání jízdního pruhu Lane Assist jsou součástí standardní výbavy. Za vybavení asistenčními systémy a jejich funkčnost dostal T-Cross hodnocení 80 procent.
Závěrečné hodnocení
Volkswagen T-Cross si vysloužil všech pět hvězdiček a dokázal, že nemá žádné výraznější nedostatky při ochraně cestujících, a poskytuje dobrou ochranu chodcům a cyklistům při střetu s nimi. Díky systému automatického nouzového brzdění však dokáže většině těchto situací zabránit.