Volkswagen představuje nové logo! 10.9.2019
Značka Volkswagen krátce před zahájením prvního tiskového dne mezinárodního autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem odhalila nový design značky a nové logo. Představení nového loga a elektromobilu ID.3 znamená začátek nové éry pro značku Volkswagen. Budoucnost značky je v elektrifikaci, síťovém propojení a neutrální bilanci emisí oxidu uhličitého.
„S novým designem značky začíná pro Volkswagen nová éra. Formulováním nového obsahu a s novými produkty prochází značka zásadní transformací směrem k budoucnosti s neutrální bilancí emisí pro všechny. Nyní nastal správný okamžik k tomu, abychom zviditelnili nový postoj naší značky před celým světem.” říká Jürgen Stackmann, člen představenstva značky odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby.
V jednoduchosti je síla
Nové logo Volkswagen má plochý, dvourozměrný design a je minimalizováno na své nejdůležitější prvky. Díky tomu je snadno rozpoznatelné, umožňuje jednoduché umístění na nejrůznějších místech a vynikne v digitálním prostředí. Značka Volkswagen bude nově mít také zvukové logo, které nahradí dosavadní slogan. Nový design značky Volkswagen se řadí mezi vůbec největší rebrandingové kampaně na světě. Kompletní přechod na nový design, který se týká značek Volkswagen a Volkswagen Užitkové vozy, bude dokončen v polovině roku 2020.
Globální akce
Základy nového designu značky nebyly navrženy reklamními agenturami, ale vznikly ve spolupráci designérského a marketingového oddělení značky Volkswagen. Celá realizace trvala pouze 9 měsíců, což je pro tak velký projekt velmi krátká doba. Na projektu pracovalo celkem 19 interních týmů a 17 externích agentur. Rebranding značky Volkswagen patří mezi největší akce tohoto druhu v globálním měřítku, bude se totiž týkat 171 trhů ve 154 zemích a u více než 10 000 prodejních a servisních partnerů na celém světě se chystá výměna přibližně 70 000 log.
Nový způsob prezentace
Nový vizuální styl se bude od toho, kterým se značka prezentovala doposud, výrazně lišit – bude odvážnější a barevně pestřejší. Při prezentaci vozů se navíc více zaměří na to, jak lidé vozy skutečně využívají. Volkswagen se tak v budoucnu nebude tolik zaměřovat pouze na dokonalé fotografie svých modelů, hlavním cílem nyní bude vykreslení realistických situací, s nimiž se mohou zákazníci identifikovat.
V případě samotných modelů bude důležitou součástí světlo. Osvětlení se stane moderní obdobou chromování – osvětlené logo bude k vidění na vozech, výrobních závodech i u prodejců.