Volkswagen chce snížit konkurenci v rámci koncernu 13.10.2017
Vedení koncernu Volkswagen Group chce více odlišit značky Volkswagen, Škoda a SEAT, aby si tolik nekonkurovaly. V současné nabídce těchto značek jsou si některé modely velmi podobné a právě toto překrývání vedení Volkswagenu vadí. Proto se rozhodlo určit 14 specifických zákaznických skupin a každá ze značek by některé z těchto skupin měla zaujmout více než ostatní. Rozdělení zákazníků do skupin bude prováděno v rámci evropského trhu dle jejich priorit při rozhodování o koupi nového vozu.
„Nejdůležitější výzvou je dosažení perfektního pokrytí trhu s jasnými územími pro značky. Musíme být nyní lépe schopni využít spolupráce, kterou naše jedinečná aliance značek nabízí, než jsme to dělali doposud,"řekl generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller při strategickém setkání přibližně čtyř stovek manažerů ve Wolfsburgu.
Škoda se propouštět nechystá
Minulý týden se objevila zpráva, že se Volkswagen chystá omezit konkurenci, kterou představuje mladoboleslavská automobilka Škoda. Dosáhnout toho měl přesunem části výroby do německých výrobních závodů a také chtěl, aby se Škoda více podílela na financování sdílených technologií. To se příliš nelíbí vedení Škody, se kterým se dokonce sešel premiér Bohuslav Sobotka, aby se ujistil, že nedojde ke snížení počtu pracovních míst.
Výrobní závody Škody v České republice však aktuálně vyrábí na maximální hranici svých možností, a tak Škoda hledá další možnosti, jak zvládat vysokou poptávku po jejích vozech. Volkswagen jí navíc svěřil zakázku týkající se výroby akumulátorů. Vedení Škody tak premiéra Sobotku ujistilo, že se rozhodně nechystá své zaměstnance propouštět a bude se snažit, aby k tomu za žádných okolností ani nedošlo. Naopak Škoda do svých továren neustále hledá nové zaměstnance.
Přesun části výroby by neznamenal problém
Bernhard Maier, předseda představenstva Škody, potvrdil, že Česká republika i nadále zůstane zemí, ve které bude automobilka vyrábět značnou část automobilů s okřídleným šípem na kapotě. Přesun části výroby do Německa nevyloučil, ale v případě, že by k přesunu výroby došlo, by nemělo dojít ke snížení počtu pracovních míst už jen z toho důvodu, že kvůli obrovskému zájmu o modely SUV, výrobní závod v Kvasinách nestíhá uspokojit poptávku a jeho výroba bude probíhat i v Mladé Boleslavi. V Kvasinách se vyrábí modely Superb, Kodiaq, Karoq a Ateca.