Startuje sériová výroba modelu Superb iV 18.9.2019
V závodě automobilky Škoda Auto v Kvasinách dnes z výrobní linky sjel první vůz Škoda Superb iV. Příprava linky na výrobu prvního elektrifikovaného sériového modelu značky Škoda vyžadovala investici přibližně 12 milionů eur. Superb iV s plug-in hybridním pohonem je vyráběn výhradně ve výrobním závodě v Kvasinách. Investice umožnila úpravu svařovny a montážní haly, díky čemuž se Superb iV vyrábí na stejné lince jako vozy se spalovacími motory.
„Zahájení sériové výroby vozu Škoda Superb iV představuje velký krok do budoucnosti. V posledních měsících jsme důsledně pracovali na tom, abychom umožnili spuštění výroby prvního modelu s plug-in hybridním pohonem v závodě v Kvasinách. Dnešní den je výsledkem skvělého týmového výkonu,” říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za výrobu a logistiku.
Vzhledem k odlišnosti podlah vozů se spalovacím a plug-in hybridním pohonem bylo třeba některá zařízení ve svařovně upravit nebo nově nainstalovat. Původní hala oddělení kvality byla zcela přebudována a pro efektivní výrobu muselo dojít k novému uspořádání pracovišť v rámci montáže. Ve výrobní lince byl nainstalován další zásobník pro podvozkové rámy a manipulátor pro vysokonapěťové a 12voltové akumulátory.
Vzdělání je základem úspěchu
Společnost Škoda Auto kromě vylepšení svého výrobního závodu pokračuje ve vzdělávání zaměstnanců v oblasti elektromobility. Z toho důvodu v Kvasinách vybudovala tréninkové centrum, v němž od jeho otevření absolvovalo školení již 5 500 zaměstnanců.
Výroba modernizovaného modelu Superb třetí generace se spalovacími motory probíhá v závodě v Kvasinách již od července 2019. Kromě vlajkové lodi značky se zde vyrábí také SUV modely Karoq a Kodiaq. V roce 2018 poprvé vyjelo z bran tohoto závodu, kde je zaměstnáno zhruba 9 000 zaměstnanců, přes 300 000 vozů během jednoho kalendářního roku.
Výkonný a praktický
O pohon modelu Superb iV se stará benzínový motor 1.4 TSI společně s elektromotorem, jež produkují celkový systémový výkon 160 kW (218 k). Dojezd v čistě elektrickém režimu dosahuje až 56 kilometrů dle metodiky WLTP, celkový dojezd na jedno nabití a natankování je až 930 kilometrů. Plug-in hybridní pohon je k dispozici pro výbavové stupně Ambition a Style a také pro verze Sportline a L&K. Uvedení na trh je plánováno na začátek roku 2020.