Škoda v Evropě plně využívá své výrobní kapacity. Musí investovat. 27.4.2018
Mladoboleslavská automobilka Škoda plně využívá své výrobní kapacity evropských závodů, proto se právě do zvýšení výrobních kapacit chystá investovat. Aktuálně vedení automobilky zvažuje postavení nového závodu, modernizaci a restrukturalizaci stávajících závodů a několik dalších možností. Konečné rozhodnutí by mělo být známo zhruba za tři měsíce.
K uspokojení vysoké poptávky po vozech Škoda má pomoci převedení části výroby do německého Osnabrücku, kde již probíhá lakování modelu Fabia. Pokud by se schválila restrukturalizace procesů ve výrobních závodech, pravděpodobně by Škoda stejně nezvládla uspokojit poptávku po jejích vozech. Výstavba nového závodu se tak zdá reálnou alternativou. Předseda představenstva Škody Bernhard Maier však zatím potvrdil pouze to, že konečné stanovisko se dozvíme za tři až čtyři měsíce.
Škoda plánuje expanzi na čínském trhu
Pro Škodu je kromě evropského velmi důležitý i čínský trh, kde v současnosti prodává přes 300 tisíc vozů ročně. Její cíle jsou však ještě výrazně vyšší, a proto zahajuje produktovou ofenzivu zaměřenou na modely kategorie SUV. Nyní SUV tvoří v Číně asi 40 procent prodejů Škody, která chce tento podíl navýšit až na 60 procent. K tomu mají pomoci nedávno představený model Kamiq, kterého se ale v Evropě nedočkáme, a Kodiaq GT, jehož premiéra proběhne také během letošního roku.
Dalším cílem Škody je v Číně zdvojnásobit počet prodaných vozů za rok do roku 2020, chce tedy prodat 600 tisíc vozů ročně jen na čínském trhu. Škoda aktuálně působí ve 102 zemích a v průběhu sedmi let by chtěla tento počet navýšit na 120 zemí. V letošním roce zahajuje prodej vozů v Singapuru a pro příští rok zvažuje vstup do Jihoafrické republiky. S rozšiřující se nabídkou pak bude růst také počet trhů, na kterých se Škoda bude moci prosadit.