Škoda ukončila jednání o partnerství s indickou Tata Motors 11.8.2017
Škoda vedla od března jednání s indickou automobilkou Tata Motors, jejichž cílem měla být domluva o společné výrobě levného automobilu určeného především pro indický trh a další rozvíjející se trhy. Nový automobil měl být postaven na platformě A0 Entry a velký přibližně jako druhý nejúspěšnější model prodávaný s okřídleným šípem na kapotě - Škoda Fabia. Obě společnosti však dospěly k závěru, že jejich spolupráce by nemohla zcela naplnit to, co od ní očekávají, a proto dospěly k zamítavému stanovisku ohledně jejich strategického partnerství. Nevylučují však možnost spolupráce v příštích letech.
Škoda chce rapidně zvýšit prodeje
Společnost Škoda během jednání zastupovala celý koncern Volkswagen, jehož je součástí. Dlouhodobě se snaží rozšířit prodeje svých vozů a rozvíjející se zahraniční trhy jsou pro to skvělou příležitostí. V loňském roce dodala svým zákazníkům po celém světě celkem 1 126 500 vozů a v rámci své Startegie 2025 má v plánu toto číslo zdvojnásobit. Pomoci by k tomu mělo rozšíření a obnovení nabídky modelů nebo elektrifikace nabízených vozů. V roce 2020 představí první čistě elektrický automobil.
Mladoboleslavská automobilka vydala o ukončení jednání krátké prohlášení: "Společnost ŠKODA AUTO ověřovala a vyhodnocovala v posledních týdnech a měsících možnou strategickou spolupráci se společností Tata Motors Ltd. Obě společnosti přitom dospěly k závěru, že v současné době se ani technické, ani ekonomické synergie nedají realizovat ve společně požadovaném rozsahu. Z tohoto důvodu nebudou prozatím dále usilovat o zamýšlenou strategickou alianci. Obě společnosti zdůrazňují, že po intenzivních a konstruktivních rozhovorech v uplynulých měsících se nevylučuje možnost budoucí