SEAT a Škoda si v roce 2017 vedly nadmíru dobře 14.3.2018

Automobilky SEAT a Škoda zveřejnily hospodářské výsledky za rok 2017, které ukazují, že se oběma automobilovým výrobcům opravdu dařilo. Vykázaly totiž výrazně vyšší provozní zisky než v předešlém roce a vzhledem k vysoké poptávce po jejich vozech bude tento trend patrně nadále pokračovat i tento rok.

SEAT

Pro SEAT byl rok 2017 vůbec nejlepším v historii, když jeho provozní zisk stoupl o 24,8 % na 191 milionů eur. Podle výsledků zveřejněných koncernem Volkswagen měl SEAT za loňský rok příjmy z prodeje 9,892 miliardy eur, což je o 11,2 % více než v roce 2016.

Na zvýšení provozního zisku a příjmů z prodeje se mimo jiné podílel celkový nárůst prodeje vozů SEAT. Pozitivně se do výsledků promítla také vyšší poptávka po modelech s vyšší obchodní marží. SEAT v roce 2017 dodal zákazníkům 468 400 vozů, což představuje nárůst 14,6 % oproti předchozímu roku a zároveň se jedná o nejlepší výsledek od roku 2001. SEAT se tak stal jednou z nejrychleji rostoucích automobilek v Evropě.

Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT, výsledky zhodnotil slovy: „Všichni členové týmu SEAT mohou být na tyto výsledky hrdí. V roce 2017 došlo k urychlení růstu našeho prodeje i příjmů z prodeje, což se projevilo solidním zvýšením našeho provozního zisku. Máme velkou radost, že jsme dosáhli nejlepších výsledků v historii společnosti a zároveň budeme i nadále intenzivně rozšiřovat naše podnikání“.

Škoda

Automobilka Škoda v loňském roce zvýšila svůj provozní zisk o neuvěřitelných 34,6 % na 1,6 miliardy eur. Tržby automobilky se zvýšily o 20,8 % na 16,6 miliardy eur. Škoda zákazníkům dodala největší počet vozů ve své historii, celkem se jedná o rekorní počet 1 200 500 vozů. To představuje nárůst o 6,6 % oproti předchozímu roku a je to již čtvrtý rok v řadě, kdy prodej automobilky překročil hranici milionu prodaných automobilů za rok.

Ve výroční zprávě Volkswagenu jsou u vedeny také údaje o provozní marži, ta u Škody vzrostla o jedno procento na 9,7 %, což je o 1,4 % více než luxusní značka Audi, která rovněž patří do koncernu Volkswagen.

Škoda by chtěla v roce 2025 vyrobit dva miliony vozů, lze tak předpokládat, že skvělé výsledky hospodaření bude vykazovat i další roky. Předseda představenstva Škody Bernhard Maier by rád měl hlavní výrobní základnu v České republice, nejdříve se však automobilka musí dohodnout s odbory. Škoda by chtěla ve výrobním závodě v Mladé Boleslavi vytvořit 3 000 nových pracovních míst, kvůli tomu by ale bylo nutné zavést 18směnný provoz.