Scala úspěšně prošla nárazovými testy 4.7.2019
Škoda Scala prošla testy nezávislé organizace Euro NCAP a podařilo se jí získat nejvyšší možné hodnocení v podobě pěti hvězdiček. Skvěle si vedla především v ochraně dospělých cestujících a také třeba v ochraně cyklistů. Díky výsledkům se Scala řadí mezi nejbezpečnější modely ve své kategorii. Testovaný byl vůz s motorem 1.0 TSI a výbavou Ambition s pohotovostní hmotností 1138 kilogramů.
„Naši vývojáři důsledně pracují na neustálé optimalizaci aktivní a pasivní bezpečnosti našich vozů. S modelem Scala jsme do třídy kompaktních vozů uvedli několik nových asistenčních systémů, dosud známých jen z vozů vyšších segmentů. Nejlepší možné hodnocení modelu Škoda Scala v podobě pěti hvězd v evropských referenčních testech bezpečnosti vozů je potvrzením naší každodenní práce. S tímto výsledkem mají všechny naše aktuální modelové řady nejlepší známku od Euro NCAP – skvělý úspěch,”říká Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda za oblast technického vývoje.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče byla při tomto nárazu dobrá, v případě hrudníku a holení dostačující a u spolujezdce byla převážně dobrá. Při čelním nárazu celou přídí vozu byla ochrana sledovaných částí u řidiče a spolujezdce dobrá, jen v oblasti hrudníku dostačující. Za ochranu řidiče při bočním nárazu si Scala vysloužila plný počet bodů. Celkově za ochranu dospělých cestujících získala skvělých 97 procent bodů.
Ochrana dětí
Při čelním nárazu se 40procentním překrytím přídě byla ochrana hlavy, hrudníku a krku šestiletého dítěte dobrá, u desetiletého dítěte byla dobrá ochrana hlavy a hrudníku, ochrana krku byla hodnocena jako dostačující. Při testu bočního nárazu byla ochrana obou dětských figurín dobrá, což znamenalo zisk maximálního počtu bodů. Ochrana dětí byla ohodnocena 87 procenty bodů.
Ochrana chodců
Při srážce s chodcem poskytuje přední nárazník dobrou ochranu, převážně dobrá je i ochrana pánve chodců. Dobrou ochranu poskytuje také střed kapoty motoru, po obvodu je ochrana dostačující až mezní. Nedostatečně je tradičně hodnocena oblast A sloupků. Systém automatického brzdění dobře rozpoznával chodce a cyklisty a ve většině situací byl schopen zabránit kolizi. V hodnocení ochrany chodců Scala dosáhla 81 procent bodů.
Asistenční systémy
Scala je vybavena systémem pro připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu a systémem automatického brzdění, který fungoval v rychlostech městského i dálničního provozu. Omezovač rychlosti spolehlivě pomáhal řidiči nepřekročit nastavenou rychlost, zatímco se systém Lane Assist staral o udržování jízdního pruhu. Za asistenční systémy si Scala odváží 76procentní hodnocení.