Nový Volkswagen Polo již v předprodeji 2.6.2021
Volkswagen zahájil předprodej nového modelu Polo. Nové Polo zaujme nově tvarovanou přídí i zádí a přesvědčí komfortními a asistenčními systémy z vyšších segmentů, výrazně rozšířenou sériovou výbavou a řadou digitálních funkcí. Zákazníci mají na výběr tři motory na benzin a jeden motor na CNG. Ceny na českém trhu začínají již od 346 900 Kč.
Nové Polo je malý vůz plný velkých novinek. Soušástí nového designu je nově navržená příď i záď včetně nárazníků, světlometů a zadních svítilen, které v sériové výrobě disponují LED technikou. Navíc je vybaveno „světlomety IQ.LIGHT – LED Matrix“, oba přední světlomety spojuje nepřerušovaný pás LED světel a zadní LED svítilny signalizují změnu směru jízdy dynamickými ukazateli.
Nové Polo přesvědčí nejen zvenčí elegantně modernizovaným designem, ale také svým interiérem, který přivítá cestující výrazně rozšířenou sériovou výbavou. Základní verze vybavy disponuje například digitálním kokpitem, nově navrženým multifunkčním volantem a aktuální generací informačních a zábavních systémů MIB3.
Novinkou není jen design a technologie, ale i nová struktura výbavových linií, která zahrnuje kromě základní verze „Polo“ také stupně výbav „Life“, „Style“ a „R-Line“. Rozsáhlá sériová výbava zahrnuje kromě již výše zmíněných prvků také vyspělé asistenční systémy „Lane Assist“ (asistent pro jízdu v jízdním pruhu), „Front Assist“ (sledování překážek před vozem) s funkcemi nouzového brzdění City a rozpoznávání chodců i cyklistů a systém sledování únavy řidiče. Na přání pro linie Polo a Life, na sérii pro Style, R-Line, se v této třídě poprvé nabízí Travel Assist – asistent pro částečně automatizovanou jízdu.
Základní verze „Polo“ stojí 346 900 Kč (1.0 MPI/59 kW), resp. 380 900 Kč (1.0 TSI/70 kW) a v sériové výbavě nabízí nad rámec již zmíněných prvků mimo jiné 14“ ocelová kola, úchyty ISOFIX i na předním sedadle spolujezdce, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, inovativní centrální boční airbag vpředu doplňující běžnou sestavu airbagů, ukazatel stavu náplně do ostřikovačů a dva vstupy USB-C vpředu.
O stupeň výš stojí linie Life, který lze s motorem 1.0 TSI/70 kW pořídit již za 404 900 Kč. Life rozšiřuje výbavu linie Polo mimo jiné o 15“ ocelová kola, chromované ovládací prvky, dva vstupy USB s funkcí nabíjení vzadu, kůží obšitý multifunkční volant a páku parkovací brzdy, středovou loketní opěrku vpředu, výsuvnou odkládací schránku pod předním sedadlem, výškově nastavitelná sedadla vpředu s bederními opěrkami a odkládacími kapsami na zadní straně opěradel, zadní sedadla s dělenými a asymetricky sklopnými opěradly a elektricky nastavitelná, sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s funkcí automatického sklopení na straně spolujezdce při couvání.
Polo Style s tímtéž motorem vyjde na 475 900 Kč a zaujme především řidiče, kteří si chtějí i v malém voze dopřávat mimořádného komfortu a bezpečnosti vozidel vyšších tříd. Standardně se proto dodávají 15“ kola Ronda z lehké slitiny, automatická klimatizace Climatronic, informační a zábavní systém Ready2Discover s bezdrátovým propojením telefonu s infotainmentem vozu App-Connect, světlomety IQ.LIGHT – Matrix LED, dekorační osvětlení interiéru, komfortní a sportovní sedadla vpředu, textilní koberečky vpředu i vzadu, asistenční systémy Travel Assist a Lane Assist, adaptivní tempomat ACC, parkovací senzory Park Pilot, LED osvětlení v prostoru pro nohy a mlhové světlomety.
Na podzim bude zahájena výroba verzí Polo R-Line, jejichž výbava osloví sportovně zaměřené řidiče. Polo R-Line 1.0 TSI 70 kW (95 k) stojí 502 900 Kč a oproti výbavové linii Life přidává k sériové výbavě 16“ kola Valencia z lehké slitiny, informační a zábavní systém Ready2Discover s bezdrátovým propojeníím telefonu s infotainmentem vozu App-Connect, exteriér R-Line (specifický nárazník, leskle černé prahové lišty a zadní difuzor), interiér R-Line (ozdobné kontrastní prošívání R-Line), sportovní sedadla, sportovní podvozek s progresivním řízením, černé čalounění stropu a tmavě tónovaná skla oken vzadu.
Paletu barev karoserie pro nové Polo rozšířily metalické laky šedá Rauch, fialová Violet a červená Kings. Základní lak šedá Urano nahradil odstín šedá Ascot. Pro linie Polo a Life si mohou zákazníci zvolit akční paket Interiér a pro Life je navíc k dispozici také akční paket Exteriér.
Zákazníci mají pro nové Polo na výběr tři trvale udržitelné motory na benzin – atmosféricky plněný tříválec 1.0 MPI s výkonem 59 kW (80 k) a dva hospodárné agregáty TSI s výkonem 70 kW (95 k)1, resp. 81 kW (110 k)2 – a jednu mimořádně ekologickou přeplňovanou jednotku na zemní plyn o výkonu 66 kW (90 k)3. Převodovky jsou manuálně řazené pětistupňové (1.0 MPI a 1.0 TSI/70 kW), resp. šestistupňové (1.0 TGI). Sedmistupňová automatická převodovka je nabízena pro oba motory 1.0 TSI.
Volkswagen Polo je s více než 18 miliony vyrobenými vozy od roku 1975 jedním z nejúspěšnějších kompaktních vozů na světě. Modernizovaná šestá generace je k dispozici výhradně s pětidveřovou karoserií hatchback, která má při rozvoru náprav 2564 mm vnější rozměry 4053 x 1751 x 1446 mm. Za zadními sedadly je variabilní zavazadlový prostor se základním objemem 351 litrů.
Nové Polo je atraktivní nejen díky novému designu a asistenčním a komfortním systémům, ale také nabídkou výhodného financování Volkswagen Financial Services. Akční úvěr Volkswagen+ Úroky u ledu zahrnuje povinné ručení za 1 Kč a průměrné úrokové sazby pod hranicí 4 % p.a. V akční nabídce operativního leasingu OLIN+ s POV za 1 Kč obdrží zákazník mimořádný bonus 20 000 Kč bez DPH. I v tomto případě je benefitem povinné ručení za 1 Kč měsíčně po celou dobu financování.
1 Polo 1.0 TSI (70 kW/95 k) – spotřeba paliva v l/100 km (EU): město 6,0 – 5,5/mimo město 4,2 – 4,1/kombinovaná 4,8 – 4,6; kombinované emise CO2 v g/km: 109 – 105; třída hospodárnosti: B
2 Polo 1.0 TSI (81 kW/110 k) – spotřeba paliva v l/100 km (EU): město 5,5 – 5,4/mimo město 4,4 – 4,3/kombinovaná 4,8 – 4,7; kombinované emise CO2 v g/km: 110 – 107; třída hospodárnosti: B
3 Polo 1.0 TGI (66 kW/90 k) – spotřeba paliva v kg/100 km (EU): město 4,3 – 4,1/mimo město 3,0 – 4,1/kombinovaná 3,5 – 3,1; kombinované emise CO2 v g/km: 95 – 90; třída hospodárnosti: A+