Nový Touareg se ukázal světu 26.3.2018
Na pekingském autosalonu se konečně představila třetí generace Volkswagenu Touareg, která překvapí designem karoserie i velmi moderním interiérem. Hned po první prohlídce je jasné, že nová generace Touaregu neztratila nic z toho, díky čemu si jej zákazníci oblíbili - vysoký komfort, spousta prostoru a vyvážené jízdní vlastnosti. Předprodej začne již 4.4.2018!
Design Touaregu se ve srovnání s minulou generaci výrazně posunul, a to tím správným směrem. Na první pohled zaujme přední maska, díky které Touareg budí patřičný respekt, boční silueta pak zdůrazňuje více než slušnou dynamiku na vůz podobných rozměrů. Provedení zadní části je o něco decentnější, rozhodně ale ne nudné. Touareg se zkrátka za svůj vzhled nemusí stydět a může směle konkurovat i podobně velkým SUV z vyšší cenové kategorie.
Touareg narostl o 77 mm na délku, rozvor je větší o pouhý milimetr, celková délka nyní činí 4 878 m a rozvor je 2 894 mm. Objem zavazadlového prostoru se zvětšil z 697 litrů na ohromných 810 litrů, problémy s převozem věcí na rodinnou dovolenou tak majitel Touaregu mít rozhodně nebude.
Inteligentní dálková světla
Vpředu jsou standardně montovány LED světla, v nabídce se objeví také inteligentní světlomety s technologií LED-Matrix, díky kterým je v noci možné neustále svítit v dálkovém režimu a přitom nebudou nikoho oslňovat. To je umožňěno vypínáním jednotlivých diod, v každém světle je jich 128 - 48 diod připadá na potkávací větla, 27 na dálková a zbytek diod slouží pro denní svícení, blinkry a přisvěcování do zatáčky.
Nebude to žádný slaboch
Všechny technické parametry ještě Volkswagen nezveřejnil, jisté už však je, že se v nabídce objeví vznětový osmiválec, který nabídne výkon 310 kW a kroutící moment 900 Nm. To jsou opravdu skvělé hodnoty. Nejprodávanějšími motory se pravděpodobně stanou vznětové vidlicové šestiválce, první z nich nabídne maximální výkon 170 kW a kroutící moment 500 Nm, ten druhý bude mít výkon 210 kW a kroutící moment bude dosahovat 600 Nm. Žázehový motor bude na výběr pouze jeden, a to šestiválec s výkonem 250 kW. Později by se měl z Touaregu stát i plug-in hybrid.
Pro všechny motorizace je standardně dodávána osmistupňová automatická převodovka a samozřejmostí je rovněž pohon všech kol. Mezinápravový diferenciál dokáže podle aktuálních podmínek přenést až 70 procent kroutícího momentu na přední nápravu nebo až 80 procent na zadní nápravu. V příplatkové výbavě se objeví vzduchové odpružení, které v terénním režimu zvýší světlou výšku vozu až o 7 centimetrů.
Interiér nové generace
V interiéru už téměř nanarazíte na klasická ovládací tlačítka, ve středu palubní desky naleznete pouze displej s uhlopříčkou 15 palců, místo klasických ukazatelů pak zaujal 12palcový displej. Pomocí displeje se ovládá téměř vše, kromě hudby a navigace třeba i klimatizace či vyhřívání sedadel. Uvítat však můžeme klasické otočné tlačítko na ovládání hlasitosti a rychlé ztišení na středovém tunelu. Připlatit si lze za audiosystém Dynaudio se 14 reproduktory, jež se pyšní opravdu skvělým zvukovým projevem. Touareg nabídne také čtyřzónovou klimatizaci nebo masážní sedadla.