Nový Golf GTI se pochlubí nejen novým designem 20.5.2020
Pomalu se blíží doba, kdy se osmá generace modelu Golf ukáže v očekávané sportovní verzi GTI. Golf GTI je ikonou ostrých hatchbacků díky výkonným motorům, vyspělému sportovnímu podvozku či dynamickému designu. Je zárukou potěšení z jízdy. Nový Golf GTI nabídne nejen ještě dynamičtější jízdu než doposud, ale chybět nebudou ani nové prvky z již představeného standardního modelu – těšit se tak můžeme na vůz velmi pokročilý v oblasti digitalizace. O to hlavní – o pohon – se stará přeplňovaný motor s výkonem 180 kW (245 k).
Pohon předních kol prošel vylepšením
Golf GTI se může pochlubit novým systémem řízení jízdní dynamiky. „Systém centrálně řídí a koordinuje činnosti elektromechanických podvozkových systémů. Kombinací nově nastaveného podvozku s uzávěrkou předního diferenciálu a systému řízení jízdní dynamiky jsme posunuli vynikající celkové jízdní výkony Golfu GTI na ještě vyšší úroveň. Obzvlášť to platí pro verze, které jsou vybaveny podvozkem DCC s adaptivními tlumiči a novou softwarovou aplikací.“ vysvětluje Karsten Schebsdat, vedoucí oddělení jízdní dynamiky, řídicích a regulačních systémů.
Řidič sportovní verze Golfu si může zvolit individuální nastavení vozu podle svých představ pomocí sériově dodávaného voliče jízdních režimů. Výrazně se na změně jízdy projeví nastavení volitelného adaptivního podvozku DCC. Možnost nastavení zaručuje skvělou jízdní dynamiku a precizní řízení při rychlé jízdě. V komfortním režimu se zase vůz přizpůsobí klidné a pohodlné jízdě. Vozy s pohonem předních kol bývají často nedotáčivé, takže při rychlém průjezdu zatáčkou má vůz tendenci pokračovat v jízdě rovně. Tato vlastnost je však díky vyspělému podvozku a individuálním možnostem nastavení téměř eliminována.
Vytříbený design
Nadstandardní dynamiku vizuálně podtrhuje nový vzhled modelu. „Nový Golf GTI má velmi nízké vizuální těžiště, jehož jsme dosáhli širokými otvory při přívod vzduchu na přídi a výraznou ramenní linií. Vytříbený sportovní charakter esteticky vyjadřuje potenciál vozu.“říká Klaus Bischoff, šéfdesignér koncernu Volkswagen.
Výrazným prvkem jsou nízko uložené LED světlomety, navazující na příčnou lištu masky chladiče, které mohou být na přání nahrazeny inteligentními světlomety IQ.Light Matrix LED. Masku chladiče může osvětlovat tenký LED pruh, který navazuje na LED denní svícení na stranách v modulech světlometů.
Nepřehlédnutelná jsou sériově dodávaná 17" kola Richmond z lehké slitiny. O zvýšení přítlaku na zadní nápravu se stará prodloužený střešní spoiler GTI. Od běžné verze se Golf GTI odlišuje sportovním difuzorem a nechybí ani pro tento model typický prvek – kruhové koncovky výfuku na levé a pravé straně.
Moderní interiér s typickými poznávacími znaky
Jedinečný styl interiéru Volkswagen vytvořil již v roce 1976 pro první Golf GTI. Některé prvky se objevují i v interiéru současné generace, ale také se toho hodně změnilo. Chybí klasická spínací skříňka, místo které je nyní startovací tlačítko. Původní tříramenný sportovní volant je nahrazen multifunkčním sportovním volantem obšitým kůží s dotykovým ovládáním. Zachována však zůstala tři stříbrná ramena volantu. Sedadla jsou pak potažena charakteristickým károvaným vzorem.
Řidič jistě ocení sériově dodávaný digitální přístrojový panel Digital Cockpit. Standardní výbava modelu GTI zahrnuje i informační a zábavní systém Composition s 8,25" displejem, na přání je dostupná varianta Discover Pro s 10" displejem. Všechny nabízené informační a zábavní systémy umožňují vizuální a funkční propojení s displejem přístrojového panelu a vytváří tak mimořádně praktické uživatelské prostředí.