Nové modely motocyklů Honda pro rok 2020! 6.11.2019

Honda na právě probíhajícím veletrhu motocyklů EICMA v Miláně představila celou svou evropskou modelovou řadu pro rok 2020. Řada modelů prošla inovací a některé jsou zcela nové, včetně vlajkového modelu značky. Pojďme si představit ty nezajímavější novinky.

CBR1000RR-R Fireblade

Honda Fireblade je na trhu již 28 let a do roku 2020 přijíždí nejen s mírně upraveným názvem s jedním „R” navíc – CBR1000RR-R. Konstruktéři si vzali za vzor MotoGP speciál RC213V a jeho silniční verzi RC213V-S a výsledkem je, že nový Fireblade je poháněn nejsilnějším řadovým čtyřválcovým motorem v historii značky. Motor nabízí maximální výkon 160 kW (218 k) při 14 500 ot./min a maximální točivý moment 113 Nm při 12 500 ot./min. Hmotnost motocyklu je přitom pouhých 201 kg.

Model CBR1000RR-R bude stále k dispozici i ve verzi SP, která navíc dostala druhou generaci poloaktivního odpružení Öhlins Electronic Control se 43mm vidlicí NPX a se zadním tlumičem Öhlins TTX36 Smart-EC. Dále je vybavena novými čtyřpístkovými radiálními předními brzdovými třmeny Brembo Stylema a stejným zadním brzdovým třmenem Brembo, jako má RC213V-S.

Obě varianty se mohou pochlubit mimořádně propracovanou aerodynamikou. Ta přispívá ke skvělým jízdním vlastnostem, stejně jako nová šestiosá jednotka Bosch pro měření setrvačných sil, která nahrazuje předchozí pětiosou jednotku. Oba modely jsou osazeny titanovou koncovkou výfuku Akrapovič a budou dostupné ve dvou barevných provedeních – červené Grand Prix Red a matné perleťové černé Matte Pearl Black.

CRF1100L Africa Twin

Na veletrhu EICMA se poprvé v Evropě ukazují nedávno představené modely CRF1100L Africa Twin a CRF1100L Africa Twin Adventrue Sports. Modernizované modely se mohou pochlubit ještě lepšími jízdními schopnostmi v terénu díky lehčímu podvozku, štíhlému tělu a mírně upravenou polohou za řídítky. Významnou změnou je zvýšení zdvihového objemu motoru, který tak dosahuje vyššího výkonu a točivého momentu. I přes větší objem motoru se snížila hmotnost obou modelů.

Podrobné představení obou motocyklů naleznete v  dřívějším článku.

SH125i

Oblíbený skútr SH125i vstoupí do roku 2020 jako téměř nový model. Dostal totiž výkonnější a úspornější motor s technologií eSP+, splňující emisní normu EURO5. Vyšší výkon se pozitivně projevuje na akceleraci, která je znatelně dynamičtější. V sériovém provedení je dostupný systém nastavitelné kontroly trakce Honda Selectable Torque Control (HSTC).

Díky upravené konstrukci rámu nabízí o více než 50 procent více odkládacího prostoru. Schránka pod sedlem má nyní objem 28 l. K větší praktičnosti a komfortu přispívá USB nabíjecí zásuvka nebo inteligentní klíč Honda Smart Key, který umožňuje ovládání nového vrchního kufru.

CMX500 Rebel

Změnami prošel i cruiser CMX500 Rebel s řadovým dvouválcem o objemu 500 cm 3, který mohou řídit motorkáři s řidičským oprávněním A2. Rebel se dočkal vylepšeného odpružení, kompletního LED osvětlení v čele se čtyřdiodovým předním světlometem, nového ukazatele zařazeného rychlostního stupně, třecí spojky, pohodlnějšího sedla a nového výfuku. Motor nově splňuje požadavky emisní normy EURO5.

CB1000R

Vrcholný model řady motocyklů Honda Neo Sports Café – model CB1000R– se v novém roce objeví s drobnými vzhledovými změnami, jenž ještě více zvýrazňují originalitu a prémiový design. Některé stříbrné detaily byly odstraněny, a tak vznikla kompletně černá hlava řízení doplněna novým lemem světlometu v matné černé barvě. Naopak navrchu nádrže se objevuje výrazný stříbrný závodní pruh.