Nové modely Golf GTI, Golf GTD a Golf GTE přijíždí na scénu 5.3.2020
Volkswagen představil nové modely Golf GTI, Golf GTD a Golf GTE. Tři sportovně orientované verze osmé generace legendárního modelu byly představeny ve videopřenosu, protože ženevský autosalon, na kterém byla plánována jejich premiéra, byl vzhledem k aktuální situaci v Evropě zrušen. Sportovní ikona Golf GTI se na silnicích poprvé objevila již před 44 lety, v roce 1976. V roce 1982 přišel první Golf GTD a v roce 2014 jsme se mohli seznámit s modelem Golf GTE s externě nabíjitelným hybridním pohonem.
Golf GTI
Volkswagen Golf GTI si už po desetiletí udržuje svůj nezaměnitelný charakter. Osmá generace přijíždí s novým designem a novými technologiemi v oblasti pohonu i výbavy. Novinka je kompletně digitalizována a síťově propojena. O pohon se stará čtyřválec 2.0 TSI s výkonem 180 kW (245 k) a maximálním točivým momentem 370 Nm. Standardně je verze GTI dodávána s 6stupňovou manuální převodovkou, na přání je k dispozici 7stupňová automatická dvouspojková převodovka DSG.
Golf GTD
Golf GTD je sportovně zaměřený vůz, který je ideální volbou pro jízdy na dlouhé vzdálenosti díky jeho hospodárnému provozu. Pod kapotou se ukrývá dvoulitrový čtyřválec TDI, který nabízí nejvyšší výkon 147 kW (200 k). Maximální točivý moment dosahuje hodnoty 400 Nm a je dosažitelný již při nízkých otáčkách motoru. Stejně jako ostatní motory TDI nové modelové řady Golf je také motor verze GTD vybaven dvěma katalyzátory SCR (Selective Catalytic Reaction). Systém Twindosing SCR s dvojitým vstřikováním AdBlue výrazně snižuje emise oxidů dusíku. Sériově je Golf GTD nabízen se 7stupňovou převodovkou DSG.
Golf GTE
Verze GTE má externě nabíjitelný hybridní pohon, který se skládá ze čtyřválce TSI s výkonem 110 kW (150 k) a elektromotoru s výkonem 85 kW (115 k). Celkový systémový výkon této soustavy je 180 kW (245 k) a maximální točivý moment má hodnotu 400 Nm. O přenos výkonu se stará 6stupňová převodovka DSG. Elektromotor získává energii z nové sady lithium-iontových akumulátorů s o 50 procent vyšší kapacitou než u předchůdce – nyní má sada akumulátorů kapacitu 13 kWh. Společně s vylepšenou aerodynamikou zajišťuje výrazné prodloužení dojezdu na čistě elektrický pohon, a to až na 60 km. V čistě elektrickém módu lze jet rychlostí až 130 km/h.
Přitažlivý zvenku i zevnitř
Design osmé generace modelu Golf se posunul zase o kus dál a nastavuje nové trendy v této oblasti. Největší změny jsou patrné zejména v přední části vozu, kde na první pohled zaujmou nové LED světlomety stylově propojené s maskou chladiče. Pod předním okrajem kapoty motoru je přes celou šířku přídě vedena úzká lišta, která má jednu ze tří specifických barev – červenou pro GTI, stříbrnou pro GTD a modrou pro GTE. Po zapnutí světel denního svícení je tato lišta elegantně zvýrazněna přiléhající linií deního svícení. Dalším výrazným prvkem je mohutná voštinová mřížka spodního otvoru pro přívod vzduchu, která je na přání doplněna integrovanými mlhovými světlomety.
Na kůží obšitém multifunkčním sportovním volantu s dotykovým ovládáním se objevilo tlačítko systému Travel Assist, který umožňuje asistovanou jízdu rychlostí až 210 km/h. Ramena tříramenného volantu zůstala stříbrná, na prostředním ramenu se však objevuje i specifická barva pro danou verzi. Samozřejmě nechybí ani klasický kostkovaný vzor čalounění sportovních sedadel, zvýrazněných prošíváním opět v příslušné specifické barvě dané verze.