MSR - Regulace brzdného účinku motoru 8.7.2017
Regulace brzdného účinku motoru brání zablokování poháněných kol v důsledku brzdného účinku motoru. K tomu může dojít předevšim na kluzkém povrchu silnice nebo cesty při prudkém sundání nohy z plynového pedálu nebo rychlém podřazení. V těchto situacích dochází kvůli brzdnému účinku motoru ke škubnutí, což například na mokré silnici může vést ke smyku, protože poháněná kola na ní mají větší sklon k zablokování.
Jak funguje?
Systém regulace brzdného účinku motoru se v těchto případech stará o optimální hodnotu brzdného účinku tak, aby nedošlo ke ztrátě kontroly nad vozem. To citelně zvyšuje bezpečnost za nepříznivých jízdních podmínek. Všechny informace, které tento systém potřebuje, získává řídící jednotka ze snímačů otáček kol a od převodovky pomocí datové sběrnice CAN. Pokud řídící jednotka vyhodnotí, že se poháněná kola začínají blokovat, vyšle regulační systém signál řídící jednotce motoru, aby zvýšila počet jeho otáček tak, aby se bezpečně otáčely úměrně k aktuální rychlosti vozu. Automobil díky tomu zůstává po celou dobu řiditelný a stabilní. Regulační systém pracuje ve všech rychlostech bez výjimky.
Systém MSR se využívá především u výkonných vznětových motorů a používá se v automobilech Volkswagen, SEAT i Škoda.