Jaký bude Volkswagen T-Cross? 13.7.2018
Volkswagen plánuje v roce 2020 nabízet 12 modelů SUV včetně crossoverů, k dosažení tohoto cíle má přispět také chystaný crossover nazývaný T-Cross. T-Cross bude vůbec nejmenším zástupcem těchto populárních kategorií, který se bude v nabídce německé automobilky nacházet.
Překvapivě prostorný
Vzhledem ke své velikosti je často přirovnáván k modelu Polo, oba modely navíc budou postaveny na stejné platformě MQB A0. Délka T-Crossu bude činit 4 107 mm, bude tedy o 54 mm delší než Polo. Rozvor o hodnotě 2 551 mm bude u obou modelů shodný, novinka však bude o 110 mm vyšší, díky čemuž nabídne vyšší posez za volantem a pohodlnější nastupování a vystupování. I přes kompaktní rozměry nabídne na tuto třídu obrovský zavazadlový prostor s objemem od 385 do 455 litrů v závislosti na posunutí zadní řady sedadel. Po jejím sklopení bude k dispozici prostor o objemu 1 281 litrů.
Solidní výbava
T-Cross bude rovněž vybaven 8" obrazovkou multimediálního systému a nabídne také volitelný digitální přístrojový štít. V interiéru budou k dispozici čtyři vstupy USB a bezdrátové nabíjení pro mobilní telefony. Těšit se můžeme i na řadu jízdních asistentů, T-Cross nabídne například systém hlídání mrtvého úhlu, Lane Assist nebo funkci automatického brzdění s rozpoznáním chodců.
Připravovaný crossover se zatím ukázal pouze s maskováním, design má však být navržený v duchu posledních trendů a odkazovat na větší model T-Roc. Základní světlomety bude možné nahradit diodovými světlomety a karoserie nabídne možnost přitažlivého dvoubarevného lakování.
Hbitost mu chybět nebude
O pohon T-Crossu se budou starat benzínové i dieselové motory. Zážehové jednotky zastoupí tříválcové motory 1.0 TSI s výkonem 70 kW či 85 kW a čtyřválce 1.5 TSI s výkonem 110 kW. Pod kapotou se objeví i čtyřválce 1.6 TDI, které nabídnou výkon 70 kW. Pohon všech kol k dispozici nebude pro žádnou motorizaci, o pohon se tak budou starat pouze přední kola.
Představení Volkswagenu T-Cross proběhne v říjnu letošního roku. Prodej tohoto modelu pak má být zahájen na jaře roku 2019.