Jak bude vypadat E-kupé Kodiaqu? Škoda Vision E v akci. 31.3.2017
A je to tady - Škoda Auto přichází s elektromobilem! Zatím se jedná pouze o koncept, ale podle dosavadních informací to vypadá, že je Škodovka odhodlaná do tohoto segmentu vozidel zabřednout. Představení konceptu je plánováno na dubnový autosalon v Šangaji. Jak bude koncept Vision E vypadat a co od něj můžeme očekávat?
Design konceptu
Zdá se, že Škodovka sází na úspěšný model Kodiaq, který byl vyprodaný v podstatě ještě před odhalením na více než půl roku. Vision E vychází základními tvary právě z SUV automobilky Škoda Auto. Stejně jako u konceptu Vision S se záď vozu svažuje více, než je reálná skutečnost - to ale nevadí, jde přeci jen o koncept.
Zajímavý detail najdete na bocích vozu, kde je vyobrazené logo Škody a přechází až k zadním dveřím. Pan Kabaně se zde dokázal skvěle podepsat.
Vision E je dlouhý 4 645 milimetru, což jsou podobné hodnoty, jako má Kodiaq. Koncept sportovního SUV-kupé doplňuje výška vozu, která je bezmála o 13 centimetrů nižší. Hliněný koncept pak stojí na 21palcových kolech.
E-mobilita
Jak bude reálný koncept nebo dokonce převtělený Vision E do reálného vozu vypadat ukáže ještě pár let vývoje. Už teď víme, že chce Škoda rozjet výrobu elektromobilů ve velkém. Do roku 2025 by mělo z Mladé Boleslavi vyrážet 5 modelů s čistě elektrickým, nebo alespoň hybridním pohonem(kombinace elektriřny a benzínového spalovacího motoru).
Čistě elektrické vozítko by mohlo spatřit světlo oxidem uhličitým zamořeného světa už v roce 2020. Možná ještě dříve dorazí nějaký plug-in hybrid. Očekává se, že by se jím mohl stát Superb.
Jak to vypadá s E-cíly a výkonem?
Pohon vozu lze očekávat podobný, jako je třeba u e-Golfu - tedy postavený na platformě MEB. O produkci výkonu by se měly starat dva elektromotory o celkovém výkonu 225 kW (306 koní). Každý elektromotor by měl pohánět jednu nápravu - lze tedy předpokládat, že půjde o SUV-kupé-4x4.
Při ideálních podmínkách zvládnou lithium-ionové baterie asi 500 kilometrů. V průběhu pár let by se měla rozrůst síť nabíjecích stanic natolik, že takovýto dojezd nebude problémem ani na dlouhé cestě k moři. Nabití na 80 % kapacity už u lecketerých elektromobilů zabare méně než půl hodiny - vývojem bychom se mohli dostat na plné nabití pod 30 minut. Maximální rychlost by měla být omezena na 180 km/h. Údaje jsou však pouze koncepční - jaká bude realita se dozvíme v průběhu následujících měsíců. Nebo let.
Autonomní řízení
Vizí Škodovky je, že se bude Vision E pohybovat částečně autonomně. Z celkových pěti stupňů autonomního řízení by Škoda Auto ráda zdolala třetí stupeň - automatický pohyb v kolonách, autopilot na některých úsecích dálnice, automaticky parkovat a vyparkovávat nebo samostatně hledat parkovací místa.
Ať už to vypadá ve světě konkurence jakkoli, ani Muskův projekt nedokáže být zcela autonomní. Zdaleka neplní trojku na stupnici autonomního řízení.