Hybridní modely SEAT poprvé spolu 18.2.2021
- SEAT Leon a Tarraco e-HYBRID se poprvé vydávají společně do barcelonských ulic
- Externě nabíjitelné hybridní verze nabízejí nové funkce pro řízení akumulátorové baterie a dálkové ovládání klimatizace díky aplikaci SEAT CONNECT
- SEAT Tarraco e-HYBRID disponuje elektromotorem o výkonu 115 k a je nejvýkonnějším elektrifikovaným SUV značky
Praha, 18/02/2021. Hybridní vozy již patří mezi nejoblíbenější automobily u řidičů na celém světě. V roce 2020 bylo v Evropě prodáno 619 129 hybridních vozů s možností vnějšího nabíjení, což znamená meziroční nárůst o 210 %. Tarraco e-HYBRID následuje model Leon e-HYBRID v rámci elektrické ofenzivy značky SEAT, a oba modely se poprvé vydávají na společnou jízdu barcelonskými ulicemi.
Elektrická ofenziva. SEAT Leon e-HYBRID se začal prodávat před pouhými několika měsíci. Nyní následuje SEAT Tarraco e-HYBRID jako první SUV značky SEAT s označením „ZERO emission“ (NULOVÉ emise): „ Kombinace elektromotoru a spalovacího motoru poskytuje mimořádné výhody z hlediska jízdní dynamiky a hospodárnosti, a pomůže tak značce urychlit příchod ekologičtější budoucnosti ,“říká Dr. Werner Tietz, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výzkum a vývoj.
Nepřetržitá konektivita. Externě nabíjitelné hybridní modely značky SEAT nabízejí nové funkce, které představují další krok v oblasti konektivity. Uživatelé hybridních verzí mají prostřednictvím aplikace SEAT CONNECT pro mobilní telefony přístup k datům vozidla i na dálku, a mohou tak ovládat proces nabíjení akumulátorové baterie nebo mohou dokonce ovládat a naprogramovat činnost automatické klimatizace před nastoupením do svého vozu. SEAT CONNECT poskytuje také vyšší úroveň bezpečnosti díky automatickému nouzovému volání a tlačítku, které předá záchranným či servisním službám data vozidla a přesnou polohu v případě nehody nebo poruchy.
Hospodárnost se štítkem „ZERO emission“ (NULOVÉ emise). Oba modely nabízejí různé systémy pohonu v závislosti na potřebách uživatele. Vůz s nabitou sadou akumulátorů se rozjíždí v režimu výhradně elektrického pohonu. Hybridní pohon se aktivuje, jakmile stav nabití akumulátorů klesne pod určitou úroveň nebo rychlost jízdy přesáhne 140 km/h. Díky různým režimům hybridního systému má řidič pod kontrolou stav nabití akumulátorové baterie. Zásobu energie může zvýšit pomocí hybridního režimu s rekuperací kinetické energie. Nebo může použít funkci e-Mode, která zvýší hospodárnost provozu. SEAT Leon e-HYBRID ujede na jedno nabití sady akumulátorů až 64 km v režimu výhradně elektrického pohonu podle homologačního cyklu WLTP. SEAT Tarraco e-HYBRID má dojezd až 49 km.
Sportovnost a komfort s pozoruhodnými výkony. Kompaktní model je vybaven zážehovým motorem 1.4 TSI v kombinaci s elektromotorem a sadou lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh. Nejvyšší celkový výkon hybridní soustavy je 204 k (150 kW) a maximální točivý moment 350 N.m. „SEAT Leon dokáže překonávat delší vzdálenosti v režimu výhradně elektrického pohonu díky použití nejvyspělejší technologie elektromotoru a akumulátorů. Tímto způsobem jsme optimalizovali jízdu s NULOVÝMI emisemi, ale současně může řidič v případě potřeby využívat výkon spalovacího motoru,“ říká Dr. Werner Tietz.
Externě nabíjitelný hybridní systém modelu SEAT Tarraco e-HYBRID kombinuje zážehový motor TSI 1,4 litru o výkonu 150 k (110 kW) a elektromotor poskytující nejvyšší výkon 115 k (85 kW). Řidič má díky tomu k dispozici nejvyšší celkový výkon 245 k (180 kW).
Technické údaje hybridních modelů SEAT s možností vnějšího nabíjení:
|
SEAT Tarraco e-HYBRID |
SEAT Leon e-HYBRID |
Spalovací motor |
1.4 TSI 150 k (110 kW) |
1.4 TSI 150 k (110 kW) |
Počet válců/ventilů |
4 válce/16 ventilů |
4 válce/16 ventilů |
Zdvihový objem |
1395 cm 3 |
1395 cm 3 |
Vrtání x zdvih |
74,5 x 80,0 mm |
74,5 x 80,0 mm |
Nejvyšší výkon elektromotoru |
115 k (85 kW) |
115 k (85 kW) |
Kapacita akumulátorové baterie |
13 kWh |
13 kWh |
Nejvyšší celkový výkon |
245 k (180 kW) |
204 k (150 kW) |
Nejvyšší celkový točivý moment |
400 N.m |
350 N.m |
Dojezd v elektrickém režimu |
44-49 km [WLTP) |
58-64 km (WLTP) |
Spotřeba paliva |
1,6-2,1 l/100km [WLTP) |
1,1-1,3 l/100km (WLTP) |
Emise CO 2 |
41-47 g/km [WLTP) |
25-30 g/km (WLTP) |