Velikonoční otevírací doba: od 18. 4. do 21. 4. 2025 ZAVŘENO. 

Honda představila novou generaci luxusního modelu Gold Wing 27.10.2017

Honda již oficiálně představila novou generaci kultovního cestovního motocyklu Gold Wing. Nová Honda GL 1800 Gold Wing stále nabízí jezdci i spolujezdci na zadním sedadle neuvěřitelný luxus, oproti předchůdci je však o poznání lehčí, což se příznivě projevuje při jízdě a manipulaci na místě či v nízkých rychlostech.

Výrazně lehčí a obratnější

Nová generace se může pochlubit zcela novým rámem z hliníkových profilů, který zajišťuje užší stavbu motocyklu, aniž by se snížil komfort, kterým je tato ikona ve světě cestovních motocyklů proslulá. Rám je lehčí než tomu bylo doposud a odlehčením prošel i motor, díky tomu je novinka v závislosti na provedení až o 45 kilogramů lehčí, pohotovostní hmotnost začíná na 365 kilogramech.

Díky nižší hmotnosti se mnohem snáze vypořádá s jízdou ve městě a více se tak hodí i na každodenní použití. Zlepšená je i aerodynamika, menší a propracovanější kapotáž však stále ochrání jezdce před větrem a nepřízní počasí a také se podílí na nižší spotřebě. Honda deklaruje o 20 % nižší spotřebu paliva, což rozhodně není zanedbatelné, a mohlo tak dojít ke zmenšení nádrže o 4 litry při zachování stejného dojezdu. Nádrž nyní pojme 21 litrů paliva.

Skromná výbava? To opravdu ne.

Standardně dodávané boční kufry jsou o něco menší než dříve, protože průzkum, který Honda provedla, ukázal, že maximální kapacitu stejně naprostá většina majitelů nevyužije. Při výběru verze Tour dostanete ještě horní kufr s opěrkou spolujezdce, do kterého bez problémů umístíte dvě integrální přilby.

A jakou luxusní výbavu vlastně Gold Wing nabízí? Začněme například s elektricky nastavitelným plexištítem, který byl nahrazen menším oproti předchozí generaci, přikoupit však půjde i větší varianta a vybrat si můžete také deflektory na ruce a nohy. Jistě potěší i vyhřívané sedadlo a rukojeti, bezkontaktní zapalování, LED světlomety, airbag nebo multimediální systém nabízející široké možnosti konektivity. K systému lze připojit mobilní telefon přes Bluetooth či Apple CarPlay. Mezi rychloměrem a otáčkoměrem je umístěn sedmipalcový displej, na kterém si můžete zobrazit například navigaci.

Pohodlí zaručeno

Odpružení je vyřešeno pomocí zcela přepracovaného systému zavěšení, přední kolo je odpruženo pomocí centrálního tlumiče a o řízení se starají dvě řídící tyče. Tumení předního i zadního kola je elektronicky nastavitelné a přizpůsobuje se podle zvoleného jízdního režimu. Vybíat lze ze čtyř různých režimů - Tour, Sport, Eco a Rain.

Překvapí dynamikou

Srdcem motocyklu je plochý šestiválec o objemu 1 833 ccm a většina jeho částí je oproti předchůdci nová nebo alespoň upravená. Výkon motoru činí 126 koní a maximální točivý moment 170 Nm je k dispozici při 4 500 otáčkách za minutu. Výrazná změna je v podobě elektrické škrtící klapky, jejíž chování se mění v závislosti na zvoleném jízdním režimu.

Vybrat si můžete buď manuální převodovku se šesti převodovými stupni nebo sedmistupňovou automatickou převodovku DCT. Gold Wingu nechybí ani zpátečka, která je u motocyklu této váhové kategorie velmi užitečná a je vybaven asistentem rozjezdu do kopce, který ke své funkci využívá ABS. Cena nového modelu zatím nebyla zveřejněna, lze však předpokládat, že bude podobná jako u předchozí generace.