Honda modernizuje motokrosové modely a ukázala novou CRF450L 1.6.2018
Honda představila nové motokrosové speciály a ukázala také zcela nový model CRF450L, který vychází z CRF450R, ale je homologovaný a patřičně upravený pro jízdu na silnici.
Honda CRF250R
Nejmenší novinka CRF250R si stejně jako větší model prošla výraznými změnami v minulém roce, takže nyní se dočkala především úprav motoru, které zajistily nižší vnitřní tření. Čtvrtlitrový jednoválec má nové tělo škrtící klapky, upravenou hlavu válce a vylepšené výfukové potrubí. K delší životnosti motoru přispívá nová olejová tryska ve válci.
Cílem úprav bylo poskytnout jezdci vyšší točivý moment v nižších otáčkách, ne však na úkor maximálního výkonu v nejvyšších otáčkách. O co nejlepší rozjezd při startu se postará systém HRC Launch Control se třemi stupni, u kterého si lze nastavit rozjezdové otáčky podle povrchu trati a preferencí jezdce. Nastartování motoru má na starosti elektrický startér.
Ke změnám došlo také v oblasti brzd, nový brzdový třmen je osazen dvěma různými pístky (27 a 30 mm), systém je vybaven novou brzdovou hadicí s menší roztažností. Příjemnou změnou jsou řídítka Renthal Fatbar, které nabízí širší mžnost nastavení pozice.
Honda CRF450R
Více změn najdeme u modelu CRF450R. Ten nyní nabídne o 2,5 koně vyšší výkon a lepší průběh točivého momentu díky upravené hlavě válce a předělanému sání a výfuku. K dokonalému projevu za jakýchkoliv podmínek výrazně pomohou tři jízdní režimy. Dokonalý start pak zajistí systém Launch Control, stejně jako u dvěstěpadesátky.
O startování se rovněž stará výhradně elektrický startér. Rám je stejný jako v minulém roce, ale i přesto se podařilo celkově snížit hmotnost celého stroje o 1 kilogram. Pohotovostní hmotnost tak nyní činí 112,3 kilogramu.
Nového nastavení se dočkaly tlumiče přední 49mm vidlice Showa a zadní tlumič s přepákováním Pro-Link. I čtyřistapadesátka se může pochlubit řídítky Renthal Fatbar se širokými možnostmi nastavení nebo novým předním třmenem.
Honda CRF450L
Absolutní novinkou v nabídce je enduro homologované pro silniční provoz. CRF450L vychází z motokrosového modelu s přívlastkem „R”, ale i přes sdílení rámu a motoru se velmi liší. Dvojitý hliníkový rám byl pouze míně rozšířen v jeho spodní části, krk řízení pak byl upraven kvůli instalaci zámku řízení. Samozřejmostí je úprava podsedlového rámu kvůli zadnímu světlu s blinkry a větší výfukové koncovce. Lehké enduro dostalo také boční stojan.
Motor „eLkové” verze má nižší kompresi, odlišné nastavení časování a těžší klikovou hřídel. Všechny tyto změny přispívají k plynulejšímu průběhu točivého momentu. Delší životnosti pomáhá píst se třemi pístními kroužky místo dvou a šestistupňová převodovka místo pětistupňové.
Vstřikování řídí lambda sonda a samozřejmostí je propracovaný výfukový systém s EGR ventilem, díky tomu plní požadavky emisní normy Euro 4. Splňuje také limity hlučnosti, kvůli které jsou víka motoru osazena kryty pohlcujícími hluk motoru. Výkon endura je podle oficiálních údajů 25 koní, vzhledem k velké podobnosti motoru s ostrou motokrosovou verzí by však mohl být po několika úpravách znatelně vyšší.
Brzdy a podvozek jsou stejné jako u CRF450R. Nádrž má místo 6,3 litru objem 7,6 litru a je uzavřena uzamykatelným víčkem. Pohotovostní hmotnost motocyklu je 130,8 kilogramu. Servisní interval je nastaven na hodnotu 1 000 kilometrů, generální servis by se pak měl provést po 32 000 najetých kilometrech.