Golf VIII je konečně tady! Digitalizovaný a s hybridními pohony. 24.10.2019
Volkswagen Golf je nejúspěšnějším evropským vozem již přes čtyři desítky let. A nyní začíná další důležitá kapitola v historii tohoto modelu, přijíždí totiž již ve své 8. generaci. Nový Golf prošel změnami, které ještě více vylepšují jeho vlastnosti, pro něž je tak oblíbený. Významně se posunul v oblasti digitalizace a nabídne ještě intuitivnější ovládání než doposud díky digitálnímu interiéru. Světová premiéra se koná dnes 24. října 2019 ve Wolfsburgu, kde byl vynalezen, a na trh bude uveden v prosinci.
„Sedm generací modelu Golf dokázalo zaujmout více než 35 milionů zákazníků. Celý automobilový průmysl očekává, že nový Golf stanoví nové standardy,” říká Dr. Herbert Diess, předseda představenstva společnosti Volkswagen. „Tento automobil je zcela nový. Ale samozřejmě Golf zůstává Golfem. Protože základní koncept je nadčasový. Tento vůz definoval naši značku po celá desetiletí. Golf neustále zpřístupňuje nové technologie pro každého,” doplňuje Ralf Brandstätter, provozní ředitel Volkswagen Osobní vozy.
Nová digitální éra
Nový digitální přístrojový panel se společně s obrazovkou online infotainment systému spojuje téměř do jednoho širokého displeje. Prakticky všechny ovládací prvky jsou digitální a funkce se ovládají pomocí dotykových tlačítek a dotykových posuvníků. Dostupný je také volitelný head-up displej, který dále rozšiřuje rozsah zobrazovaných informací.
Široká nabídka hybridních pohonů
S novou generací modelu Golf zahajuje Volkswagen hybridní ofenzivu. Jako první model značky bude dostupný s nejméně pěti verzemi hybridních pohonů. Základem mild-hybridního pohonu nazvaného eTSI je 48V startér-generátor a 48V lithium-iontový akumulátor ve spojení s motory TSI. Elektromotor pomáhá ke zlepšení schopností spalovacího motoru, díky čemuž se snižuje spotřeba až o 10 % a také rozjezdy jsou znatelně rychlejší. Volkswagen bude Golf s pohonem eTSI nabízet ve třech výkonových variantách – 81 kW, 96 kW a 110 kW.
Golf bude nabízen také se dvěma plug-in hybridními pohony. Základní verze poskytuje výkon 150 kW a verze GTE nabídne výkon dokonce 180 kW. Obě plug-in hybridní verze dostaly nový lithium-iontový akumulátor s kapacitou 13 kWh, který umožňuje čistě elektrickou jízdu s nulovými lokálními emisemi.
Na výběr jsou i klasické spalovací motory
V nabídce motorizací nebudou chybět ani klasické spalovací motory. Benzínové motory TSI zastupují tříválce s výkonem 66 kW a 81 kW, dále jsou na výběr dieselové čtyřválce TDI s výkonem 85 kW nebo 110 kW a k dispozici je také motor TGI na zemní plyn (CNG) s výkonem 96 kW. Nové varianty motorů TSI se mohou pochlubit obzvlášť nízkou spotřebou a rovněž nízkou hodnotou emisí díky inovativnímu spalovacímu procesu TSI Miller. Motory TDI mají mj. díky dvěma katalyzátorům SCR nižší emise oxidů dusíku (NOx) až o 80 % a spotřeba je oproti předchůdci nižší až o 17 %.
Trvalé spojení s okolním světem a Car2X jako standard
Palubní systémy jsou propojeny nejen mezi sebou, ale díky online propojovací jednotce (OCU) komunikují také s okolním světem. Standardní OCU s integrovanou eSIM spolupracuje se službami „We Connect” a „We Connect Plus”. Golf je prvním vozem značky, který komunikuje s okolní infrastrukturou a dalšími vozidly až na vzdálenost 800 metrů díky systému Car2X. Získané informace jsou zobrazovány na displeji. Golf také sdílí vlastní varování s ostatními vozy se systémem Car2X. Sdílení informací mezi vozidly a dopravní infrastrukturou představuje počátek nové éry bezpečnosti a plynulosti provozu.