Elektrifikovaný Superb iV a Citigo iV přijíždí na scénu 6.6.2019
Nedávno Škoda na Mistrovství světa v ledním hokeji v Bratislavě představila první vozy s označením iV, které ponesou všechny elektrifikované modely značky. Novou kapitolu Škoda započala s modely Superb a Citigo. V případě vlajkové lodi se jedná o hybridní verzi, Citigo pak je první sériově vyráběný vůz značky s čistě elektrickým pohonem.
„Dlouhý dojezd, krátká doba nabíjení a, což je pro nás ve Škoda Auto obzvlášť důležité, dostupné ceny. Tímto aktivně přetváříme naši firmu z velkovýrobce automobilů v Simply Clever společnost nabízející ta nejlepší řešení v oblasti mobility,” uvedl nové modely Bernhard Maier, předseda představenstva značky.
„Zlepšit produkt, který je už sám o sobě fascinující, je vždy výzva. Nicméně v případě naší vlajkové lodi Superb jsme této výzvě čelili rádi. Naše dva elektrifikované modely jsou pouze začátek. Mohu vám prozradit, že elektrická budoucnost Škoda Auto je vzrušující a slibuje mnohé,” dodal Christian Strube, člen představenstva odpovědný za oblast technického vývoje.
Superb jako plug-in hybrid
V rámci modernizace dostal Superb nejpokročilejší asistenční systémy, jako je prediktivní tempomat nebo asistent změny jízdního pruhu, a také třeba inovativní Full LED matrixové světlomety. Rozpoznatelný od dosavadního provedení je na první pohled díky chromované liště mezi zadními světly.
Superb je poprvé k dispozici s plug-in hybridním pohonem. Kombinuje benzinový motor 1.4 TSI s elektromotorem, díky čemuž je jízda více ekologická a přitom se nemusí stydět za svou dynamiku, systémový výkon totiž dosahuje 160 kW. Spalovací motor má výkon 115 kW a točivý moment 250 Nm. V případě elektrického pohonu se jedná o třífázový synchronní motor s permanentními magnety, který dosahuje výkonu 85 kW a poskytuje točivý moment až 330 Nm. V čistě elektrickém režimu dokáže Superb iV ujet 55 km (dle WLTP).
Citigo iV – první elektrický vůz značky
Druhým modelem, který nese logo iV, je Škoda Citigo. Malý vůz s nulovými lokálními emisemi je ideálním představitelem městské mobility. Poskytuje dostatek prostoru pro čtyři cestující a pochlubit se může také nadprůměrným zavazadlovým prostorem ve své třídě. Akumulátory s kapacitou 36,8 kWh umožní na jedno nabití dojezd až 265 km. Při nabíjení pomocí rychlonabíjecí stanice se akumulátor nabije z 0 na 80 % za přibližně jednu hodinu. Při využití wallboxu pro nabíjení doma by to mělo trvat zhruba 4 hodiny. Díky elektromotoru navíc Citigo iV nabízí znatelně dynamičtější jízdu než verze se spalovacími motory.