Dynamický rozjezdový asistent 22.3.2017
Ve vozidlech značky Volkswagen s elektromechanickou brzdou se můžete setkat s Dynamickým rozjezdovým asistentem přezdívaným "Auto Hold". Tento asistent zvyšuje komfort při rozjíždění, především pokud se jedná o rozjezd do kopce. Řidiči totiž umožňuje rozjet se bez toho, aniž by musel uvolnit parkovací brzdu. Automobil se díky této funkci sám postará o co nejlepší rozjezd tím, že ve správný okamžik parkovací brzdu uvolní. Vůz necouvne ani o jediný milimetr a zároveň se ani zbytečně nevytočí motor do vysokých otáček, čímž předejde nadměrnému hluku, přílišnému opotřebení spojky a vyšší spotřebě paliva.
Jak funguje asistent rozjezdu do kopce v podobě dynamického systému Auto Hold?
Pro vyhodnocení správného okamžiku pro rozjetí jsou vozy s manuální převodovkou vybaveny čidlem vyhodnocujícím práci spojky a pro rojezd stačí pouze přidat plyn pustit spojkový pedál. U vozidel s automatickou převodovkou stačí sešlápnout pouze plynový pedál a o ten spojkový se samozřejmě starat nemusíte. Řídící jednotka parkovací brzdy vyhodnocuje aktuální údaj o kroutícím momentu motoru, počet jeho otáček za minutu, úhel stoupání kopce a polohu plynového, případně i spojkového, pedálu a v ten pravý moment brzdu uvolní.
V některých vozech je dokonce možnost personalizace tohoto systému. Řidič si může nastavit automatickou aktivaci systému "Auto Hold", aby se sám zapnul po nastartování motoru. Tím je zajištěna nepřetržitá funkce systému a ještě více se tím zvýší komfort při řízení a také bezpečnost, protože nehrozí riziko couvnutí kvůli nepozornosti. Tento systém naleznete například v modelech Sharan, Passat nebo Tiguan.