Dešťový senzor 3.7.2017
Dešťový senzor je dnes již běžnou výbavou mnoha prodávaných automobilů. Senzor umístěný v držáku vnitřního zpětného zrcátka, případně vedle něj, automaticky řídí intervaly stírání podle aktuální intenzity deště. Jeho výhodou je, že se dokáže rychle přizůsobovat a řidič nemusí nad nastavením časového intervalu stírání přemýšlet. Úspěšný se stal nejen díky zvýšení komfortu při řízení, ale zvyšuje také bezpečnost. Když vám například při předjíždění nákladního vozu na dálnici na čelní sklo najednou začne stříkat velké množství vody od kol, nemusíte se o stěrače vůbec starat a můžete se plně věnovat řízení.
Na jakém principu je založen?
Senzor je složen z několika infračervených světelných diod a fotodiody umístěné ve středu. Funkce je založena na tom, že světelné diody vyzařují světlo, které se odráží od čelního skla, a to dopadá na fotodiodu. Pokud se na fotodiodě nachází voda, světlo se odráží v jiném úhlu, než kdyby bylo čelní sklo suché. Řídící jednotka neustále vyhodnocuje předávané informace a upravuje podle nich interval stírání.
Citlivost senzoru je možné přizpůsobit podle řidičových preferencí pomocí regulátoru na páčce stěrače. Při jeho konstrukci je brán ohled na to, že sklo může být lehce znečištěno nebo poškozeno běžnou jízdou a neovliňuje ho ani stárnutí skla. Dešťový senzor naleznete ve výbavě všech automobilů Volkswagen, Škoda i SEAT, u některých vozů je součástí již jejich základního provedení.