„Jízda v zimním období klade vysoké nároky i na tak moderní vůz, jakým je Škoda Enyaq iV. Zatímco model se spalovacím motorem k vytápění interiéru využívá odpadní teplo motoru, elektromobil čerpá potřebnou energii z trakční baterie. Elektrickou energii spotřebovává také teplotní management baterie, což má rovněž vliv na dojezd vozu. Díky vylepšené regulaci teploty baterie novým softwarem, na přání dodávaným tepelným čerpadlem nebo několika jednoduchým opatřením, které může řidič provést sám, lze však pokles dojezdu v zimním období výrazně snížit.“
Axel Andorff, vedoucí MEB projektů
ŠKODA ENYAQ iV přesvědčí dojezdem vhodným pro každodenní použití i dlouhé cesty. Například ENYAQ iV 80 s lithium-iontovou baterií o kapacitě 82 kWh ujede na jedno nabití baterie více než 520 km (v režimu WLTP). V zimním období se však dojezd elektromobilů částečně snižuje zejména tím, že sofistikovaný systém tepelného managementu musí udržovat baterii v optimálním teplotním rozmezí. K tomu se, stejně jako k vytápění interiéru, využívá energie z baterie. Na rozdíl od modelů se spalovacími motory nemohou elektromobily k tomuto účelu využívat odpadní teplo motoru. Ideálním řešením je však tepelné čerpadlo, které je pro ENYAQ iV součástí volitelné výbavy, a které teplý vzduch vyrábí stlačováním CO2. Tímto způsobem se vyhřívá interiér, aniž by se spotřebovávala energie z baterie.