Autonomní parkování se díky Volkswagenu objeví již v blízké budoucnosti 20.4.2018
Koncern Volkswagen v současné době testuje autonomní parkování vozů, které by usnadnilo parkování především ve velkých městech, kde řidiči tráví spoustu času hledáním volného parkovacího místa. Testování probíhá na letišti v Hamburku a využívá se při něm dosud jedinečná technologie. Vozidla si na základě parkovací karty vyhledají přidělené pakovací místo a při jízdě k němu se orientují podle obrazových značek v parkovací budově.
Již v blízké budoucnosti
Autonomní parkování vozů lze zavést v jakékoliv parkovací budově a objevovat by se mělo začít již na začátku příštího desetiletí ve vybraných parkovacích budovách. Technologie autonomního parkování se testuje na vozech prémiových značek koncernu včetně vozů značky Volkswagen.
Autonomní parkování se bude nejprve používat v budovách s oddělenými zónami pro tento druh provozu s zákazem vstupu chodců, kdy se budou vyhodnocovat získaná data a provádět simulace různých situací. Dalším krokem bude smíšený provoz, kdy budou autonomní vozy jezdit ve stejných parkovacích zónách jako vozy s řidiči, a nakonec se budeme moci s autonomně parkujícími vozy setkat i na ostatních parkovištích, například před obchodním centrem.
Johann Jungwirth, vedoucí digitalizace koncernu Volkswagen, o novém způsobu parkování blízké budoucnosti říká: „Autonomní parkování může významně zvýšit komfort mobility našich zákazníků a snížit jejich zatížení stresem. Proto chceme tuto techniku zpřístupnit co největšímu počtu lidí.” K postupnému zavádění autonomní jízdy do reálného provozu se pak vyjádřil slovy: „Co nabízíme našim zákazníkům, to funguje - a to s nejvyšší mírou spolehlivosti a bezpečnosti. Na tom je postavena současná technika vozidel koncernu Volkswagen a tohoto příslibu se budeme důsledně držet i v éře autonomní jízdy.”
Ušetří čas a nabije elektromobil
Současně s autonomním parkováním se vyvíjí také funkce Park & Charge, která se postará o to, aby automobil nejen sám zaparkoval, ale také se sám začal nabíjet díky automatickému připojení k dobíjecí stanici. Řidič tak vždy přijde k plně nabitému elektrickému či hybridnímu vozu. Vůz by na dobíjecím místě stál pouze nezbytně dlouhou dobu, takže by se navíc maximálně využila nabíjecí infrastruktura. Po automatickém připojení nabíječky vozu k elektrické síti vůz přeparkuje a uvolní nabíjecí místo pro další.
Autonomní parkování by mělo řidičům přinést značnou úsporu času. Podle studie INRIX 2017 Němci ztratí v průměru 41 hodin ročně hledáním volného parkovacího místa, Angličané 44 hodin a řidiči v New Yorku dokonce 107 hodin. Díky pokročilému stádiu vývoje by se to však díky vývojářům z Volkswagenu mělo již za několik let změnit.