Arona, Karoq a Polo absolvovaly nárazové testy na výbornou 10.11.2017
Nárazovými testy v poslední době prošla hned trojice vozů patřících do koncernového portfolia Volkswagenu. Testů bezpečnosti se zúčastnily vozy SEAT Arona, Škoda Karoq a Volkswagen Polo, a protože všechny tři značky si na bezpečnosti svých vozů zakládají, není se čemu divit, že všechny tři z testovacích center odjíždí s plným počtem hvězd.
SEAT Arona
Malé SUV od španělské automobilky neprošlo kompletní sadou testů, protože organizace Euro NCAP využila výsledky testů modelu Ibiza, který se Aroně technicky podobá. Organizace Euro NCAP v úvodu hodnocení přímo uvedla, že po technické stránce jsou tyto modely téměř shodné. Ibiza nárazovými testy prošla již v létě, rovněž s pětihvězdičkovým hodnocením. Stačilo tedy, aby Arona prošla několika doplňkovými testy.
Pro absolvování doplňkových testů byla zvolena Arona s motorem 1.0 TSI ve výbavě Excellence, jejíž hmotnost činí 1 112 kilogramů. Během čelního nárazu čtyřiceti procenty přídě zůstal prostor pro cestující stabilní a projevila se dobrá ochrana nohou řidiče i spolujezdce. Dobře si vedla také při čelním nárazu celou přídí vozu, kdy spolehlivě uchránila všechny kritické části těl figurín na místě řidiče i spolujezdce. Při testech bočního nárazu získala dokonce plný počet bodů.
Za ochranu dospělých si Arona vysloužila úctyhodných 95 procent, za ochranu dětí 80 procent, ochrana chodců byla ohodnocena 77 procenty a za asistenční systémy obdržela 60 procent bodů, především kvůli chybějícímu asistentu sledování jízdního pruhu. Celkově si Arona vysloužila ohodnocení 81 procenty, což znamená zisk všech pět hvězd.
Škoda Karoq
Maximálního bodového zisku dosáhla také Škoda Karoq, která se testu zúčastnila s motorem 1.6 TDI ve výbavě Ambition. V této konfiguraci hmotnost vozu činí 1 365 kilogramů. Stejně jako u Arony zůstala po nárazu kabina stabilní a cestující na předních sedadlech mohou počítat s dobrou ochranou nohou a všech kritických částí těla.
Za ochranu dospělých dostal Karoq 93 procent bodů, za ochranu dětí 79 procent, ochrana chodců byla ohodnocena 73 procenty a za asistenční systémy obdržel 58 procent. Nižší hodnocení asistenčních systémů bylo rovněž způsobeno hlavně chybějícím asistentem pro udržování jízdního pruhu, ten však naleznete v příplatkové výbavě. Celkem Karoq dostal 79 procent bodů a pět hvězd.
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo test absolvoval s motorem 1.0 TSI ve výbavě Comfortline, hmotnost vozu v tomto provedení je 1 071 kilogramů. Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu 40 procenty přídě stabilní a ochrana nohou i kritických částí těla řidiče i spolujezdce na předních sedadlech je rovněž hodnocena jako dobrá.
Polo si oproti předchozí generaci polepšilo v ochraně dospělých cestujících a chodců. Za ochranu dospělých obdrželo skvělých 96 procent, za ochranu dětí 85 procent a za ochranu chodců 76 procent bodů. Asistenční systémy jsou hodnoceny 59 procenty a stejně jako v předešlých případech za to může chybějící asistent sledování jízdního pruhu ve standardní výbavě. Celkově si Polo vysloužilo 82 procent bodů a maximální počet hvězd.