Řízení všech kol 26.6.2018
Řízení všech kol dostalo jako první vůz v koncernu Volkswagen luxusní SUV Touareg. Díky řízení všech kol dokáže být i poměrně velký vůz podobně obratný jako kompaktní automobil. Při řízení všech kol jsou podle jízdní situace natáčena současně přední i zadní kola tak, aby bylo dosaženo buď co nejmenšího průměru otáčení nebo maximální jízdní stability. Řízení všech kol proto pracuje ve dvou provozních režimech.
První provozní režim
Při rychlosti do 37 km/h se zadní kola natáčí opačným směrem než přední. Pokud se přední kola natočí vlevo, systém řízení zadní nápravy automaticky natočí zadní kola až o pět stupňů vpravo. To je výhodou především při parkování či manévrování na malém místě či s přívěsem, protože se díky tomu sníží průměr otáčení. U Touaregu se sníží ze standardních 12,19 metru na 11,19 metru.
Řízení všech kol skvěle spolupracuje v kombinaci s asistentem Trailer Assist pro automatické natáčení volantu (a samozřejmě i kol) při couvání s přívěsem. Řízení soupravy je díky těmto systémům velmi snadné i na malých prostorech.
Druhý provozní režim
Při rychlosti vyšší než 37 km/h se přední i zadní kola natáčí paralelně (ve stejném směru). Paralelní natáčení kol ve vyšších ryhlostech zajišťuje klidnější a stabilnější chování například při změně jízdního pruhu na dálnici nebo při vyhýbacím manévru. Bezpečnější se stane také předjíždění, zvláště na mokré silnici.
V kombinaci se vzduchovým odpružením
Řízení všech kol je u Touaregu nabízeno společně se vzduchovým odpružením včetně automatického udržování světlé výšky, možnosti jejího nastavení a elektronicky řízených tlumičů. Díky řízení všech kol a vzduchovému odpružení nabízí vozy nadstandardní agilitu, která je v daném segmentu vždy výjimečná.