Představení nového motoru 1.0 TGI 6.6.2017
Volkswagen představil nový motor, který bude kromě benzínu spalovat i stlačený zemní plyn, 1.0 TGI v rámci probíhající změny v nabídce motorů u koncernových automobilů skupiny Volkswagen. Pohonné jednotky o objemech 1,4 a 1,8 litru budou nahrazeny novým čtyřválcem 1.5 TSI. Menší pohonná ústrojí budou nahrazena právě představeným tříválcem 1.0 TGI.
Automobilů na CNG bude přibývat
Před několika lety se zdálo, že se motory na CNG díky své výhodě v podobě nízkých provozních nákladů, rychle prosadí. Jenže nebyl dostatek plnicích stanic, a tak se jejich rozvoj zpomalil. Situace se však pomalu mění, takže lze předpokládat, že na silnicích budeme automobilů poháněných stlačeným zemním plynem vídat stále více.
Nový motor přeplňovaný turbodmychadlem nabídne výkon 66 kW. Pyšní se inovativním řízením spalovacího procesu, díky čemuž má vůz nižší hodnoty emisí. Aby se katalyzátor rychle ohřál na provozní teplotu a plnil tak co nejlépe svoji funkci, dva válce spalují bohatou směs a jeden chudou. Nová je také vyhřívaná Lambda sonda, která se ohřeje do deseti sekund po nastartování motoru.
Litrový tříválec bude k dostání například v modelech Volkswagen Polo nebo SEAT Ibiza. Objevit by se měl i ve Škodě Fabia