Kodiaq z Volkswagenu - nový Tiguan Allspace 18.4.2017
Škodovka dostala SUV, Volkswagen ovšem nic nenechává náhodě a produkuje téměř identický vůz - k modelu Kodiaq přibývá u VW vůz Tiguan Allspace. Stejný rozvor, 7 sedadel a podobné motorizace - méďa se tak trochu opičí.
Rozměry Tiguanu
Volkswagen rozšiřuje porfolio svých SUV a k běžnému Tiguanu a modelu Touareg přidává další - takový mezikus - s ozančením Tiguan Allspace. Hlavní devízou nového Tiguanu je prodloužený rozvor, který se zvětšil o něco málo přes 100 milimetrů. Délka vozu je i díky delšímu zadnímu převisu o 215 milimetrů vyšší, než u běžného Tiguanu.
Tiguan Allspace bude sedmímístný - jak už to tak u automobilek chodí, třetí řadu sedadel nedostanete zadarmo. Pokud třetí řadu nevyužijete a zadní sedadla posunete zcela dopředu (posun lze realizovat až o 180 milimetrů), dostanete 760 litrů prostoru. Bez posunu pak 700 litrů. V porovnání s běžnou verzí Tiguanu je to nárůst o 145 litrů. Po sklopení všech sedadel jsme na objemu zavazadelníku 1 920 litrů. A u zvednutých sedadel na 230 litrech.
Design Tiguanu Allspace
Nový Tiguan poznáte na první pohled, i když se vlastně jen přifukovalo. Prodloužené zadní dveře umožňí jednodušší nastupování hlavně do třetí řady sedadel, větší plocha prosklení zase nabídne lepší prosvětlení interiéru. Drobných úprav se dočkala kapota nebo část střechy.
V nabídce bude také možnost příplatku pro offroadový paket, který je díky ochranným krytům podvozku a upravenému přednímu nárazníku vhodným společníkem do mírnějšího terénu.
Méďa v Tiguanu
Jak je na první pohled zřejmé, Tiguan Allspace bude Kodiaqem s VW na kapotě. Pod logem a trochou plechu najdeme stejné pohonné jednotky, jako u modelu Škoda Kodiaq. A bude jich 6.
Benzínové motorizace začínají u 1,4 TSI se 110 kW a vypínáním válců, silnější dvoulitry nabídnou 132 a 162 kW. Naftové pohonné jednotky TDI – dvoulitry se 110 a 140 kW. Jedinou změnou oproti Kodiaqu je přidání dalšího dvoulitru 2,0 TDI s dvěma turby a výkonem 176 kW. Nejsilnější nafta se objeví pravděpodobně až v modelu Kodiaq RS/Sportline.
Od benzínového dvoulitru s výkonem 132 kW najdeme u všech motorizací dvouspojkové převodovky DSG s pohonem všech kol. Pohon 4motion bude možné nastavovat ovladačem na středové konzoli.
Dieselové motory mají nádrž na kapalinu AdBlue s objemem 12 litrů.
Výbava a cena
Výbava je standardní - neliší se od běžného Tiguana. Ve standardu nebo v příplatkové výbavě najdeme tak digitální kapličku přístrojů, mnoho jízdních asistentů, kamerový systém pro usnadnění parkování nebo asistent pro parkování s přívěsem. Novinkou je navigace s rozměrem 9,2 palce, kterou můžeme najít například v novém Golfu.
Vozy bude možné objednávat pravděpodobně už od května 2017, na silnice se dostanou nejdříve v září. Cena je stanovena na nějakých 800 000 korun, klasický Tiguan vyjde na 720 tisíc. Kodiaq je pak v základu o něco levnější, než obyčejný Tiguan - startuje kolem 680 tisíc korun.
Tak co, těšíte se na novinku od VW?