Honda Africa Twin prošla výraznými změnami 23.9.2019
Modely Honda Africa Twin a Africa Twin Adventure Sports přichází v modelovém roce 2020 s řadou významných vylepšení. Mohou se pochlubit ještě lepšími jízdními schopnostmi v terénu díky lehčímu podvozku, štíhlému tělu a mírně upravenou polohou za řídítky. Velkou novinkou je zvýšení zdvihového objemu motoru, který má zásluhu na vyšším výkonu a točivém momentu. Motor plní emisní normu EURO5 a i přes větší objem motoru se snížila hmotnost obou modelů.
Nové technologie
Šestiosý snímač setrvačných sil nově ovládá jízdní režimy, systém volitelné kontroly točivého momentu HSTC, ABS umožňující brzdění v zatáčkách či systémy zamezující zvedání předního a zadního kola. Motocykly s převodovkou DCT jsou navíc vybaveny systémem detekce průjezdu zatáčkou. Barevný TFT dotykový displej o velikosti 6,5" dostal technologii Apple CarPlay a Bluetooth konektivitu. Dva přední LED světlomety mají světla pro denní svícení a součástí standardní výbavy je také tempomat. Základní výbava verze Adventure Sports zahrnuje navíc vyhřívané rukojeti a nabíjecí zásuvku.
Honda CRF1100L Africa Twin
Základní verze modelu Africa Twin pro modelový rok 2020 má díky úpravám ještě lepší terénní schopnosti. Novinka je užší a o 4 kilogramy lehčí než předchůdce, a tak je její ovládání ještě snazší. Rám modelu byl kompletně přepracován a nově je k němu přišroubován hliníkový pomocný rám. Hliníkové kyvné rameno konstrukčně vychází z motokrosového speciálu CRF450R.
Základní stavba řadového dvouválce s 8 ventily a rozvodem SOHC zůstala zachována, zdvihový objem se však změnil z 998 na 1 084 cm 3. Vylepšených výkonnostních parametrů bylo docíleno také díky nové hlavě válců, škrtící klapce a výfuku a úpravě časování a zdvihu ventilů. Výsledkem je, že se maximální výkon zvýšil ze 70 kW na 75 kW při 7 500 ot./min a maximální točivý moment vzrostl z 99 Nm na 105 Nm při 6 250 ot./min. K původním jízdním režimům Urban, Tour a Gravel byl přidán režim Off-Road.
Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports
Nové provedení verze Adventure Sports má shodný rám, motor i pozici jezdce se standardní, terénně zaměřenou verzí modelu CRF1100L Africa Twin. Je však více přizpůsobena na dlouhé cesty po silnici i v terénu. Podílí se na tom tvar větší 24,8litrové nádrže, vylepšená ochrana proti větru, výškově nastavitelný štítek, velký kryt motoru, hliníkový zadní nosič a bezdušová kola, která zjednodušují opravy na cestách. Jízdní pozice byla nově navržena s důrazem na maximální kontrolu a komfort a má zúžené sedlo, které je oproti předchozí verzi umístěno o 50 milimetrů níže. Stále je však na výběr zvýšená a snížená varianta sedla.
Pro perfektní odpružení a tlumení předního i zadního kola dostala verze Adventure Sports volitelné odpružení Showa EERA. Na výběr je ze čtyř režimů – Soft, Mid, Hard a Off-Road, které pokryjí všechny typy jízdních situací. Pro co nejlepší vyladění podvozku na míru jezdci je dostupný profil USER. U stojícího motocyklu lze upravit také předpětí zadní pružiny.
Verzi Adventure Sports nechybí dvě světla pro denní svícení, navíc ale nabízí také třístupňová světla pro přisvěcování do zatáček, která automaticky mění světelné pole v závislosti na úhlu náklonu.